خرم آباد - ايرنا - مدير نظارت بر امور دارويي استان لرستان گفت: اين استان پارسال در بازرسي از داروخانه ها در سطح كشور رتبه نخست را كسب كرده است.

فريد باقري روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه فاكتور دارو قابل تقلب نيست چرا كه قيمت مصرف‌كننده روي آن درج شده افزود: علاوه بر معاونت غذا و دارو، سازمان‌هاي بيمه‌گر و تأمين اجتماعي نيز روي قيمت دارو نظارت دارند.
به گفته وي چنانچه داروخانه‌اي در استان كوچكترين تخلفي را مرتكب شود بدون هرگونه چشم پوشي با آن برخورد مي شود از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ، مشخصات داروخانه و نوع قلم دارو را به معاونت غذا و دارو با شماره تلفن 1490 اطلاع‌رساني كنيد.
باقري اضافه كرد: اگر داروخانه‌اي يك روز تعطيل شود از سوي بيمه‌ها لغو قرارداد مي‌شود و معاونت غذا و داروي دانشگاه سهميه دارويي‌اش را كم مي‌كند.
وي افزود: در چند سال اخير با همت تيم معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان كمبود دارويي در استان كاهش يافته و در اين راستا لرستان جزو استان‌هاي خوب كشور است كه هرگونه كمبود داروي توليد داخلي به مدت سه روز در داروخانه هاي استان تهيه مي شود.
مدير نظارت بر امور دارويي لرستان در مورد قيمت برخي داروها نيز اظهار كرد: در برخي موارد قيمت روي جلد دارو واقعي نيست و آخرين قيمت رسمي داروها از طريق سامانه سازمان غذا و دارو (FDA.GOV.IR) قابل پيگيري است.
وي اضافه كرد: در برخي موارد نيز قيمت داروهاي وارداتي كاهش قيمت پيدا كردند.
باقري تاكيد كرد: همچنين به دليلي لزوم رعايت ضوابط بهداشتي و نگهداري داروها در شرايط بهينه، بازپس‌گيري داروهاي فروخته شده كه از داروخانه خارج شده اكيدا ممنوع است.
مدير نظارت بر امور دارويي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اينكه هم اكنون 200 داروخانه در كل استان فعاليت دارند، افزود: در هر شهري از استان حداقل يك داروخانه شبانه‌روزي وجود دارد.
وي گفت: در مجموع 150 داروخانه خصوصي شامل شبانه‌روزي، نيمه‌وقت، تمام‌وقت و بيمارستاني داريم كه 2داروخانه دولتي غيربيمارستاني ازجمله داروخانه امام خميني(ره) در خرم‌آباد و بروجرد داروهاي بيماران خاص سرطاني را تهيه مي‌كنند.
7274/6060
خبرنگار:مريم نريماني**انتشاردهنده:محمد عليدوستي