كرج-ايرنا- مديركل آموزش و پرورش البرزاعلام كرد: معلمان اين استان در جشنواره نوآوري در فرآيند آموزش و يادگيري كه با رويكرد روش هاي خلاق تدريس برگزار شد، حائز 20 رتبه برتر كشوري شدند.

خسرو ساكي روز چهارشنبه درگفت و گو با ايرنا افزود: اكنون مدارس در سراسر كشور، علاقه مندي روزافزوني به اصلاح آموزش نشان مي­دهند و در نتيجه كارشناسان، مربيان تعليم و تربيت و معلمان به دنبال بهترين برنامه ها، عملكردها و اثرات مثبت آنها بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان هستند.
وي اظهار كرد: مديران آموزشي و معلمان خلاق ، ايثارگرانه از خود مايه مي گذارند تا اميد جامعه به آموزش و پرورش مطلوب را زنده نگهدارند.
وي بيان كرد: در سند تحول بنيادين نظام آموزش‌ و پرورش و همچنين برنامه درسي ملي به توليد محتواي چندرسانه‌اي متناسب با نياز دانش‌آموزان و معلمان، استفاده هوشمندانه از آن و تنوع‌ بخشي به مراكز يادگيري توجه ويژه شده است.
وي با اشاره به رويكردهاي جديد آموزشي و بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين در توليد مواد و رسانه‌هاي يادگيري، خاطر نشان كرد: زمينه‌سازي براي مشاركت فعال استان‌ها، معلمان و مربيان در توليد، تكميل و غني‌سازي مواد، منابع، بسترسازي براي بسط و توسعه تجارب و ابتكارات معلمان و مربيان و دانش‌آموزان در طراحي، ساخت و ارزشيابي مواد و منابع ياددهي و يادگيري شده است.
مدير كل آموزش و پرورش البرز از توسعه و تعميق فرهنگ استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرآيند ياددهي، يادگيري و توليد محتواي الكترونيكي،ايجاد زمينه مناسب براي شناسايي و پرورش توانمندي‌هاي معلمان، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و مدرسان در توليد مواد و رسانه‌هاي الكترونيكي يادگيري به عنوان اهداف اين جشنواره كشوري ذكر كرد.
ساكي ، توليد مواد و رسانه‌هاي يادگيري متناسب با نياز معلمان و دانش‌آموزان و استفاده از آن‌ها در فرآيند تدريس و توانمندسازي مدرسه براي ايفاي نقش اصلي و محوري در نيل به وضع مطلوب در توليد و بهره‌برداري از مواد و رسانه‌هاي يادگيري، مراكز و منابع متنوع يادگيري ايجاد زمينه مناسب جهت توليد محتواي الكترونيكي خاص، دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه را از ديگر اهداف اين جشنواره ذكر كرد.
وي گفت: اين جشنواره در 2 مرحله استاني و كشوري در دوره اول متوسطه سال تحصيلي 96-95 برگزار شد.
وي تصريح كرد: معلمان البرزي در اين جشنواره در محور نوآوري در روش هاي تدريس با تاكيد بر رويكرد فعال و خلاق، استفاده از فرصت هاي يادگيري متنوع محيطي، به كارگيري وسايل آموزشي و دست سازه ها،روش هاي ارزشيابي فرآيند محور و عملكردي، فناوري اطلاعات و ارتباطات فرآيند يادگيري ،مشاركت اولياي دانش آموزان در فرآيند يادگيري و نوآوري در نشاط و انگيزه در كلاس درس موفق به كسب رتبه اول كشور شدند.
مدير كل آموزش و پرورش البرز افزود: اين استان در نوآوري در روش هاي تدريس با رويكرد فعال و خلاق،استفاده از فرصت هاي يادگيري متنوع محيطي،توليد و به كار گيري وسايل آموزشي و دست سازه ها، روش هاي ارزشيابي فرآيند محور و عملكردي، مشاركت اولياي دانش آموزان و نشاط و انگيزه در كلاس درس به رتبه دوم كشوري دست يافتند.
ساكي اضافه كرد: در نوآوري روش هاي تدريس با رويكرد فعال و خلاق،استفاده از فرصت هاي يادگيري متنوع محيطي،توليد و به كارگيري وسايل آموزشي و دست سازه ها ،روش هاي ارزشيابي،فناوري اطلاعات و ارتباطات و نشاط و انگيزه كلاس درس نيز رتبه سوم را كسب كردند.
وي در ادامه به مشاركت 52 نفر از معلمان البرز در جشنواره كشوري تدريس برتر پرداخت و افزود: اين معلمان از نواحي چهار گانه آموزش و پرورش كرج و ساوجبلاغ توانستند براي استان رتبه آوري كنند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهين مالمير**انتشاردهنده: محمد عزيزپور