مشهد- ایرنا- در هفتمین روز هفته دولت 1400 فقره سند مالكیت با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به صورت رایگان به مردم جنگل شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی واگذار شد.

به گزارش ایرنا، ،محمد سعیدی‌ كیا روز چهارشنبه در جمع مردم شهر 6 هزار نفری جنگل شهرستان رشتخوار ارزش املاك واگذار شده مزبور را 160 میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسناد املاكی كه در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد به ‌صورت رایگان به مردم اهدا می‌ شود.
وی افزود: سند املاك به عنوان پشتوانه اقتصادی و قضایی برای دارنده آن بسیار مهم است.
وی اظهار كرد: چهار هزار فقره سند از املاك شهر جنگل نیز باید تنظیم و به مردم این شهر واگذار شود.
سعیدی‌ كیا به آمار واگذاری سند مالكیت املاك بنیاد مستضعفان در كشور اشاره كرد و گفت: تاكنون 46 هزار و 500 فقره سند مالكیت در كشور به ارزش هفت هزار میلیارد ریال به مردم واگذار شده است.
وی افزود: هدف از این اقدام گشایش مشكلات مردم است كه بتوانند با آرامش و آسایش زندگی كنند.
وی همچنین با اشاره به خشكسالی در منطقه جنگل و شهرستان رشتخوار اظهار كرد: در راستای اشتغال و خدمات بهتر به مردم روستاهای كشور با استانداری ها، بانك سینا و بنیاد علوی تفاهم نامه ای امضا شده كه مردم با ارائه طرحهای اشتغالزا وام با سود هشت درصد دریافت كنند.
وی گفت: تمام كارآفرینان روستایی می توانند با ارائه طرحهای اشتغالزایی در مناطق محروم از این وام كه سالانه به هر استان 200 میلیارد ریال تخصیص می یابد، استفاده كنند.
شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی دارای 65 روستا، 2 شهر، 2 بخش و 65 هزار نفر جمعیت است كه بخش جنگل در 120 كیلومتری مركز این شهرستان با محرومیت شدید مواجه است.
7493 / 6053 خبرنگار: حسین خاكشور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم