ياسوج - ايرنا- افزون بر 370 ميليارد ريال طرح‌هاي حوزه زيرساخت فناوري و مخابراتي روز پنجشنبه در آييني با حضور محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات كهگيلويه و بويراحمد در اين آيين گفت: نصب و راه‌اندازي 39 ايستگاه
«بي. تي. اس» با قابليت نسل سه و چهار و 25 سايت نسل 2 و توسعه نسل‌هاي 2، 3 و 4 و شبكه ثابت نسل 4 از مهمترين طرح‌هاي افتتاحي در حوزه ارتباطات سيار، مخابرات و حوزه‌هاي زيرساختي بوده است.
جواد غلامپور تصريح كرد: اجراي 16 كيلومتر فيبر نوري، تجميع مركز ديتا، كنترل كافوي شبكه به تعداد 88 دستگاه، راه اندازي پست بانك در مناطق سرآسياب و يوسفي شهرستان بهمئي و راه اندازي شركت پستمن از ديگر طرح‌هاي مهم افتتاحي در اين استان با حضور آذري جهرمي وزير ارتباطات بوده است.

** اشتغالزايي رويكرد مهم وزارت ارتباطات
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين در جمع خبرنگاران يكي از رويكردهاي اساسي اين وزارتخانه را اشتغالزايي دانست و گفت: راهكار تحقق اين مهم نيز به اعتماد و تقويت بخش خصوصي به معناي واقعي استوار است.
آذري جهرمي تأكيد كرد: ‌اينك سهم اشتغال در حوزه فناوري اطلاعات در كشور كمتر از 2 دهم درصد است كه بر اساس هدفگذاري اين رقم تا پايان دولت دوازدهم بايد به بالاي يك و نيم درصد برسد.
وي اتصال بيش از 90 درصد روستاهاي كشور به شبكه تلفن همراه، تلفن ثابت و اينترنت را از ديگر اولويت‌هاي مهم اين وزارتخانه در دولت دوازدهم ذكر كرد.
آذري جهرمي تأكيد كرد: هم‌اينك بيش از 23 هزار روستا از مجموع 34 هزار روستاي بالاي 20 خانوار كشور به اينترنت پرسرعت متصل هستند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كه از شب گذشته وارد كهگيلويه و بويراحمد شده علاوه بر بهره‌برداري از طرح‌هاي حوزه زيرساختي و مخابراتي در استان چند طرح كشاورزي و گلخانه‌اي با سرمايه‌گذاري افزون بر 50 ميليارد ريال را نيز افتتاح كرد.
شركت در نشست شوراي اداري و ديدار با مديران و فعالان بخش خصوصي در حوزه فناوري اطلاعات از ديگر برنامه‌هاي سفر يك‌روزه آذري جهرمي به استان كهگيلويه و بويراحمد بوده است.
خبرنگار: حميد جهان** انتشار دهنده:زهرا هجيني ناد
3016/6110/ 6075