به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري ، رضا جعفرزاده گفت: از ابتداي فروردين ماه تا اواسط مرداد ماه امسال، 403 مورد شكايات از طريق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپيمايي كشوري از شركت هاي هواپيمايي و 281 شكايت از دفاتر خدمات مسافرت هوايي رسيدگي شده است.
وي افزود: در بازرسي هاي مستمر و موردي كارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از دفاتر خدمات مسافرت هوايي تهران و شهرستان ها مواردي از جمله تمديد نشدن ضمانت نامه، احرازنشدن شرايط راه اندازي پس از تعليق در مدت تعيين شده و از همه مهمتر بي توجهي به اخطارها و دستورالعمل هاي سازمان هواپيمايي كشوري محرز و به لغو مجوز 36 دفتر و تعليق 47 دفتر خدمات مسافرت هوايي منجر شد كه از اين تعداد، لغو مجوز 12 دفتر و تعليق 15 دفتر مربوط به استان تهران و مابقي مربوط به شهرستانها بوده است.
جعفرزاده تصريح كرد: در اين مورد نيز حضور نداشتن مديرعامل و مديرفني، تغيير مكان بدون تاييد سازمان هواپيمايي كشوري، گرانفروشي و صدور بليت No record (بدون اختصاص صندلي) نيز از جمله عوامل تعيين كننده در لغو و يا تعليق اين دفاتر از ابتداي سال جاري تاكنون به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، از سال 1392 تا 1396 در مجموع 115 ميليون و 692 هزار و 648 مسافر هوايي با خريد بليت هاي مورد نياز از دفاتر خدمات مسافرت هوايي به سفر رفتند و نظارت مستمر بر عملكرد اين دفاتر براي سهولت در خريد بليت براي سازمان هواپيمايي كشوري از اهميت زيادي برخوردار است.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1561** خبرنگار: ايرج منصوري**انتشار:مژگان توانا
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
تهران - ايرنا - سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از لغو مجوز فعاليت 36 دفتر و تعليق 47 دفتر خدمات مسافرت هوايي در سال جاري پس از انجام بازرسي هاي مستمر خبر داد.