به گزارش روز يكشنبه ايرنا ازسازمان تامين اجتماعي، محمد حسن زدا، افزود: پرونده الكترونيك، تكميل و بهبود سامانه اطلاع رساني سوابق تأمين اجتماعي و ساخت پايگاه متمركز سوابق، نامنويسي متمركز كارگاه، تشكيل پرونده و اختصاص شماره تامين اجتماعي كارگاه SSN وايجاد سامانه جامع مشاغل سخت و زيان آور از جمله اقدامات سازمان تامين اجتماعي در جهت ارائه غيرحضوري خدمات است.
وي اظهارداشت: از ديگر خدمات الكترونيك سازمان تامين اجتماعي دربخش بيمه اي مي توان به اجراي فاز دوم طرح نام نويسي متمركز مخاطبان سازمان و بهره برداري از شماره تامين اجتماعي SSN (اختصاص كد تامين اجتماعي براي همه افراد تحت پوشش)، لايه بندي و ايجاد فرآيند شناسايي و دسترسي به سوابق ناشناس گذشته وتعامل با ساير صندوق هاي بيمه اي به منظور شناسايي و رفع همپوشاني هاي برون سازمان و تعميم بهره برداري از سامانه استعلام ارتباط بيمه اي، مشاهده پرونده كارگاهي توسط كارفرما وايجاد سامانه هاي پيامكي به مخاطبين اشاره كرد.
زدا گفت: سامانه برقراري مستمري به صورت متمركز و غير حضوري، تعامل و تبادل مكانيزه اطلاعات با سازمان ثبت احوال، تعامل و تبادل مكانيزه اطلاعات با شركت پست جمهوري اسلامي ، تعامل و تبادل مكانيزه اطلاعات با ثبت شركت ها و موسسات غير تجاري وتصوير برداري از ليست هاي پرداخت حق بيمه و امكان سنجي و مطالعه و پياده سازي امضاي الكترونيكي از ديگر اقدامات سازمان تامين اجتماعي در بخش بيمه اي است كه به صورت الكترونيكي انجام مي شود.
معاون بيمه اي سازمان تامين اجتماعي، دريافت ليست كارفرمايان و صدور برگ پرداخت حق بيمه، بيمه شدگان اختياري و حرف و مشاغل آزاد (خاص) به صورت الكترونيكي، اجراي طرح ابلاغ الكترونيكي احكام مطالباتي، طراحي و اجراي طرح متمركز اجرائيات الكترونيك، طرح جامع بازرسي كارگاهي الكترونيك و توسعه بازرسي كشفي، پياده سازي سيستم بيمه اي با رويكرد مالي و نظام تعهدي واجراي طرح مربوط به پرداخت متمركز مقرري بيكاري را از ديگر فعاليت هاي اين سازمان به شيوه غيرحضوري برشمرد.
اكنون 42 ميليون بيمه شده از خدمات سازمان تامين اجتماعي بهره مند هستند كه 14 ميليون نفر از آنها بيمه شده اصلي و حدود 3 ميليون نفر نيز بازنشسته و مستمري بگيرهستند.
اجتمام *1724* 7268
تنظيم: مهناز بيرانوند * انتشار: حسين فتح الهي
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
تهران- ايرنا- معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي گفت: ارائه خدمات غيرحضوري ازمهمترين راهبردهاي اين سازمان است و سازمان تامين اجتماعي ٢٠ خدمت را در بخش بيمه اي به بيمه شدگان، مستمري بگيران و كارفرمايان به صورت الكترونيكي ارائه مي كند.