تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

مراغه - ايرنا - سپك تاكرا به عنوان ورزش مردمان جنوب شرق آسيا كه تنها 15 سال از آغاز فعاليت آن در ايران مي گذرد توانسته به جايگاهي خوب در بين جوانان علاقه مند به ورزش در كشورمان دست يابد به طوريكه در رقابت هاي جهاني 2016 در تايلند تيم ملي سپك تاكرا در بخش هاي دوبل و رگو به مقام نخست و مدال طلا دست يافت و در بخش اونت نايب قهرمان و در بخش هوپ تاكرا نيز به عنوان سومي جهان رسيد.

به گزارش ايرنا، تيم ملي سپك تاكراي ايران براي حضوري قدرتمند در مسابقات جهاني 2017 تايلند و دفاع از عناوين جهاني خود، اردويي يك هفته اي را با حضور 26 بازيكن در مراغه در آذربايجان شرقي آغاز كرده است.
اردوي مراغه كه يكي از اردوهاي آمادگي چند مرحله اي اين تيم براي حضور در مسابقات جهاني 2017 تايلند و آسيايي 2018 اندونزي است اين امكان را به مربيان خواهد داد تا از بين 26 بازيكن 18 تن را به مرحله بعدي اردو در قزوين انتخاب كنند تا تركيب نهايي تيم اعزامي به تايلند پس از اردوهاي تهران و گيلان مشخص شود.
جواناني كه از نقاط مختلف كشور در قالب تيم هاي مختلف در كوران مسابقات قهرماني كشور كارآزموده تر شده اند، در اردوي آمادگي در مراغه در تلاش هستند تا با جلب راي كميته مربيان در تركيب تيم ملي قرار گيرند.
مربي تيم ملي سپك تاكراي كشورمان در اين اردوي آماده سازي به ايرنا گفت: با توجه به كسب چهارمدال شامل 2 طلا، يك نقره و يك برنز در مسابقات جهاني 2016 تايلند، تلاش مي كنيم در رقابت هاي امسال مدال ها و عنوان بهتري كسب كنيم.
پيام شيرعلي افزود: كسب عنوان برتر دسته دوم (B) مسابقات جهاني در سال گذشته، شانس حضور اين تيم را در سطح برتر (A) بيشتر كرده است.
وي رقيبان تيم ملي در مسابقات جهاني را كشورهاي جنوب شرق آسيا عنوان كرد و ادامه داد: با برگزاري اردوهاي آماده سازي تيم ملي در قالب پنج اردوي داخلي، آمادگي هاي فني و جسماني تيم براي كسب عناوين برتر و كسب مدال روز به روز در حال افزايش است.
شيرعلي اضافه كرد: اولين اردوي آماده سازي تيم ملي سپك تاكرا تيرماه امسال در كرمانشاه با حضور 35 تا 40 بازيكن جوان اين رشته برگزار شد.
وي با اشاره به حضور 26 بازيكن از استان هاي مختلف در دومين اردوي آماده سازي تيم ملي به ميزباني مراغه گفت: پس از برگزاري اردوهاي آماده سازي 9 تا 15 بازيكن منتخب اين اردوها، در قالب تيم ملي در مسابقات جهاني سپك تاكرا در اواخر آذرماه در تايلند حضور خواهند داشت.
يكي ديگر از مربيان تيم ملي سپك تاكرا درباره اين اردو و اهداف آن گفت: هدف نهايي آماده سازي تيم ملي براي مسابقات جهاني 2017 تايلند و مسابقات آسيايي 2018 در جاكارتاي اندونزي است.
رضا رستمي افزود: البته حضور در مسابقات آسيايي جاكارتاي اندونزي در رشته سپك تاكرا با توجه به نتايج اخير تيم ملي سپك تاكرا در ميدان هاي جهاني و كسب مدال در آن، با تصميم كميته ملي المپيك خواهد بود.
وي اضافه كرد: در زمان حاضر تيم هاي تايلند، مالزي، اندونزي، ويتنام، سنگاپور و هند رقباي اصلي تيم ملي كشورمان در مسابقات آسيايي و نيز جهاني هستند.
رستمي گفت: تيم ملي سپك تاكرا با توجه به ظرفيت ها و استعداهاي ناب جوانان كشور، در چهار بخش مختلف، چهارنفره، سه نفره، دوبل و انفرادي در مسابقات بين المللي از قابليت بالايي در مدال آوري و افتخارآفريني براي ورزش كشور برخوردار است.
سرپرست تيم ملي سپك تاكرا نيز با اشاره به برگزاري مرحله دوم اردوي تيم ملي در مراغه گفت: اين اردو فرصت مناسبي براي شناخت استعدادهاي ناب اين رشته است.
غلامرضا عبدي افزود: ميزباني مراغه از دومين اردوي آمادگي تيم ملي براي حضوري پرقدرت در مسابقات جهاني مناسب و قابل تقدير است.
به گزارش ايرنا، دومين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي سپك تاكرا از پنجشنبه هفته گذشته در مراغه آغاز شده و تا پانزدهم شهريور امسال ادامه دارد.
مسابقات جهاني 2017 تايلند 20 تا 26 آذرماه سالجاري به ميزباني اين كشور برگزار خواهد شد.
سپك تاكرا ، ورزشي شبيه واليبال است كه به‌جاي دست از پا براي گذراندن توپ از تور استفاده مي‌شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
گزارش: ابراهيم مطلوبي**تنظيم:عيسي عطاپور** انتشار: محمد عزيزي راد
3077/7487/518