یاسوج- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نیازمند ساخت 118 مدرسه جدید و مقاوم‌سازی 120 آموزشگاه است.

به گزارش ایرنا، هادی زارع پور روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تخریب 113 مدرسه فرسوده و تعمیر 258 آموزشگاه نیز از نیازهای آموزشی این استان است.
وی عنوان كرد: باید 117 مدرسه پیش ساخته در این استان نصب و راه اندازی و 114 سرویس بهداشتی نیز در مدارس استان ساخته شود.
زارع پور افزود: بخش عمده‌ای از فضاهای آموزشی كهگیلویه و بویراحمد قدیمی و فرسوده هستند و استانداردهای لازم را نیز ندارند.
مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: مدارس این استان با كمبود تجهیزاتی ازجمله دستگاه كپی، صندلی دانش آموز، صندلی آموزگار، تخته سفید، چاپگر، كمد بایگانی و میز مواجه‌اند.
زارع پور عنوان كرد: سالانه حدود 2 تا سه هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی كهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در شهر یاسوج و حومه آن افزوده می‌شود كه دلیل اصلی چنین موضوعی نیز مهاجرت بی‌رویه است.
وی ابراز داشت: با وجود افزایش جمعیت دانش‌آموزی در شهر یاسوج و اطراف آن زیرساخت‌های لازم و یا فضای آموزشی از پیش تعیین شده در نظر گرفته نشده است.
مدیركل آموزش‌وپرورش كهگیلویه و بویراحمد گفت: كمبود فضای آموزشی یكی از معضلات و بحران‌های جدی در این استان است.
زارع پور اظهار داشت: در یكی از فضاهای آموزشی شهر مادوان از توابع شهرستان بویراحمد هم‌اینك چهار مدرسه فعالیت می‌كنند.
وی افزود: در یك مدرسه روستای بلهزار شهرستان بویراحمد نیز به ازای 300 دانش آموز تنها یك سرویس بهداشتی وجود دارد.
وی بیان كرد: اوایل مهر سال جاری حدود هشت هزار عدد انواع نوشت افزار بین دانش آموزان كم‌بضاعت كهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مذاكرات و پیگیری‌های لازم برای تخصیص یك میلیارد ریال اعتبار به‌منظور تكمیل و افتتاح مدرسه شهر مادوان بویراحمد انجام می‌شود.
فتاح محمدی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشكلات آموزشی شهر یاسوج و اطراف آن ازجمله مادوان ناشی از مهاجرپذیر بودن است كه باید این روند با برنامه‌ریزی‌های لازم كنترل و مهار شود.
مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری كهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به كمبود فضای آموزشی در یاسوج و اطراف آن، گفت: عدالت بیشتری درزمینهٔ تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه نهاد مهم آموزش‌وپرورش رعایت شود.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: لازم است كار كارشناسی مطلوب‌تری در زمینه هزینه كردن اعتبارات برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی در نقاط مختلف كهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج و اطراف آن انجام شود.
ستاد پروژه مهر (بازگشایی مدارس) كهگیلویه و بویراحمد از تیر سال جاری آغاز به كار كرده و هدف از اجرای این پروژه نیز آماده سازی مطلوب فضاهای آموزشی استان برای تحصیل بهتر دانش آموزان است.
كهگیلویه و بویراحمد افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110