چابهار- ايرنا- معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه چابهار در جنوب استان گفت: 31 واحد بسته بندي، توليد و عمل آوري آبزيان (ماهي و ميگو) در سه ناحيه صنعتي بريس، پسابندر و نگور اين شهرستان فعال هستند.

ايوب درويشي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: چابهار به دليل اتصال با آب هاي اقيانوسي و درياي عمان(مَكُّران) از پتانسيل هاي قابل توسعه در صنايع تبديلي، تكميلي كشاورزي، ايجاد نواحي صنعتي و صنايع روستايي برخوردار است.
وي افزود: 31 واحد بسته بندي، توليد وعمل آوري آبزيان(ماهي وميگو) شامل 12 واحد كنسرو ماهي با ظرفيت 66 ميليون قوطي و 19 واحد نگهداري و انجماد، فرآوري و بسته بندي ماهي و ميگو و بسته بندي خرما، گوشت قرمز و پودر ماهي با ظرفيت 64 هزار و 290 تن در اين شهرستان بندري فعاليت دارند.
وي افزود: علاوه بر واحدهاي ياد شده، هشت واحد ديگر شامل كنسرو ماهي و پودر ماهي با ظرفيت هفت هزار و 720 تن در حال ساخت است كه با راه اندازي آنها زمينه اشتغال بيش از 777 نفر فراهم مي شود.
وي تصريح كرد: چابهار يكي از قطب هاي مهم پرورش ميگو و توليد تن ماهيان است بطوريكه 42 هزار هكتار اراضي قابل كشت ميگو با كيفيت در سواحل چابهار و كنارك شناسايي شده است.
فرماندار چابهار گفت: توسعه صنايع بخش كشاورزي و صنايع تبديلي و بسته بندي از موضوعات و ضرورت هاي مهم در زمينه كار آفريني و توليد صنايع جانبي و تكميلي و ايجاد ارزش افزوده بر محصول است.
درويشي با بيان اينكه چابهار به عنوان بهشت آبزي‌ پروري كشور ظرفيت خوبي در زمينه توليد و صيد ماهي و ميگو دارد، خاطرنشان كرد: 24 هزار صياد چابهار و كنارك با 2 هزار و 300 فروند شناور (لنج وقايق صيادي) بيش از 70 درصد تُن ماهيان كشور را صيد و تامين مي‌ كنند.
3043**6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد ** انتشار دهنده: حيدر سراياني