اصفهان- ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شهيد حججي با خون پاك خود و نحوه شهادتش انقلابي بزرگ در دل همه مردم ايجاد كرد.

به گزارش ايرنا، آيت الله ' سيد يوسف طباطبايي نژاد ' در خطبه هاي نماز جمعه اصفهان با بيان اينكه پيكر مطهر اين شهيد بزرگوار در روزهاي آينده در مشهد، قم و اصفهان تشييع خواهد شد ، افزود:استان اصفهان شهداي زيادي را تقديم نظام مقدس اسلامي كرده اما اين شهيد از ويژگي هاي خاصي برخوردار است كه اين ويژگيها، انقلابي در دل همه مردم به وجود آورده است.
وي با اشاره به اينكه نحوه شهادت شهيد حججي هم خاص و ويژه است گفت:اين شهيد والامقام از جمله جوانان رشيد و غيور اين كشور است كه بعد از پايان جنگ متولد شده است.
آيت الله طباطبايي نژاد با توصيه به همه مردم براي حضور در مراسم تشييع پيكر شهيد حججي اظهار كرد: امام زمان (عج) توجه خاصي به ايران اسلامي دارد و امروز كشور ما با وجود چنين جوانهايي در حال پيشرفت و حركت بر روي ريل خود است.
وي با بيان اينكه بسياري از جوان هاي كشور ما از ويژگي ها و صفات شهيد حججي برخوردار هستند گفت: شهيد حججي و جوانان مانند وي از جمله رويش هاي انقلاب اسلامي محسوب مي شوند كه بايد به آنها افتخار كنيم.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اظهارت برخي افراد مبني بر اينكه حوادث كشورهاي منطقه از جمله سوريه، عراق و امثال آن ارتباطي به ايران ندارد، گفت:اين افراد در حالي چنين سخناني را بيان مي كنند كه هدف اصلي داعش، حمله به ايران است.
وي در ادامه با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي 17 شهريور سال 1357 تهران، اظهاركرد : خون پاك شهداي اين روز تاريخي زمينه ساز پيروزي انقلاب شد و آرمان ها و ارزش هاي انقلاب را تثبيت كرد.
امام جمعه اصفهان با محكوم كردن قتل عام مسلمانان در ميانمار گفت: امروز مسلمانان ميانمار در يك كشتار عمومي كه به دست جنايتكاران به راه افتاده است، گرفتار هستند و همه دنياي اسلام خواستار رهايي آنان از اين وضع هستند كه بايد اين امر با تلاش مجامع جهاني تحقق يابد.
وي با بيان اينكه اين جنايات در تاريخ سابقه ندارد افزود: سازمان ملل و كشورهايي كه خود را مدافع حقوق بشر مي دانند، تا كنون حتي اين جنايات را محكوم هم نكرده اند.
آيت الله طباطبايي نژاد با تبريك فرا رسيدن عيد سعيد غديرخم به مسلمانان افزود: غدير عيد امامت و پيام بزرگ آن ولايت اميرمومنان حضرت علي (ع) و 11 فرزند گرامي آن حضرت است.
امام جمعه اصفهان گفت: پيامبر اسلام (ص) در روز عيد غدير نه تنها حضرت علي (ع) را به خلافت منصوب كرد، بلكه قانون امامت را در جامعه پياده سازي كرد.
وي با بيان اينكه عيد غدير پيوند رسالت و امامت است گفت: غدير، عيد بزرگ الهي، روز اكمال دين و اتمام نعمت و روز امامت و ولايت است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علي نعماني - انتشار دهنده : عمادي