مشهد- ایرنا- معاون اول قوه قضاییه گفت: مدعیان دفاع از حقوق بشر در مقابل جنایات در میانمار عكس العملی نشان نمی دهند كه این امر خلاف حقوق بشر است. استكبار جهانی با ادعای طرفداری از آزادی، انسانهای بیگناه را در جای جای جهان به قتل می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز شنبه در مراسم پایانی همایش روسای كل و معاونان فرهنگی دادگستریهای سراسر كشور در مشهد افزود: كسانی كه ادعای كدخدایی در دهكده جهانی را دارند امروز با ملیت خود و دیگران چگونه برخورد می كنند و چه منطقی دارند.
وی به سكوت مدعیان دفاع از حقوق بشر در مقابل جنایات میانمار اشاره و بیان كرد: این در حالی است كه وقتی در جایی كوچكترین منافعشان به خطر می افتد سریع واكنش نشان داده و قطعنامه صادر می كنند.
معاون قوه قضاییه با تاكید بر دفاع از حقوق مسلمانان در سراسر جهان گفت: در حالی كه استكبار در كشورهای همسایه میلیونها نفر را آوراه كرده است، ایران با داشتن نایب برحق امام معصوم و مردمی كه قدردان این نعمت هستند در امنیت كامل به سر می برد.
همایش روسای كل و معاونان فرهنگی دادگستریهای سراسر كشور ازطی روزهای 16 تا 18 شهریور جاری در مشهد برگزار شد. در این همایش كارگروههای مختلی نظیر احكام جایگزین حبس، راهكار‌های فرهنگی كاهش تخلفات، راهكار‌های تكریم ارباب رجوع و راهكار‌های فرهنگ صلح و سازش برگزار شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین كریم زاده
7505/1858