اهواز - ايرنا - رييس هيات اسكواش خوزستان از كسب نشان برنز اسكواش باز نونهال خوزستاني در مسابقات بين المللي اسكواش جام ايران جونيور خبر داد.

آرش احمدي ميرقائد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اميرحسين رضازاده به عنوان نماينده استان در رقابت‌هاي بين‌المللي اسكواش ايران جونيور موفق شد، مدال برنز رقابت هاي رده سني زير ١٣ سال را به خود اختصاص دهد همچنين احمدرضا فرهادي ديگر ورزشكار خوزستاني در جدول پليت، مقام نخست رده سني زير ١٥ سال را كسب كرد.
رييس هيات اسكواش خوزستان با اشاره به اين كه اولويت ما آموزش ورزشكاران سنين پايه است افزود: با شروع به كار مدارس در نيمه دوم سال اقدامات تبليغاتي خود را در جهت جذب نوجوانان و جوانان به سمت اين رشته انجام خواهيم داد و به دنبال آن برنامه هاي استعداديابي خود رابرگزار مي كنيم.
وي ادامه داد: تيم استعدادياب خود را به سراسر مدارس استان اعزام مي كنيم تا نفراتي كه شرايط لازم براي ورود به اين رشته را دارند شناسايي و به جامعه ورزش استان معرفي كنند.
احمدي ميرقائد در پاسخ به اين پرسش كه چرا خوزستان از وجود مدارس و كانون هاي اسكواش بي بهره است افزود: راه اندازي مدارس اسكواش نيازمند هزينه است كه از عهده ما و خانواده هاي ورزشكاران خارج است از طرفي چون ورزش اسكواش بازخورد چنداني در جامعه ندارد بخش خصوصي و دولتي ميل و رغبتي به ورود در اين رشته ندارد.
وي با بيان اين كه در حال حاضر تنها هيات هاي سه شهرستان اهواز، آبادان و مسجدسليمان فعال هستند افزود: با توجه به اين كه در شهرستان اميديه نيز يك كورت اسكواش وجود دارد قرار بر اين شد به زودي هيات اسكواش اميديه را راه اندازي كنيم.
رييس هيات اسكواش به حضور شش بازيكن خوزستاني در تيم ملي زير 17 سال اشاره كرد و گفت: اين امر موجب شده است كه ديدگاه مردم و مسئولان استان نسبت به اسكواش بهتر شود. اسكواش بازان خوزستاني در گذشته سكوهاي تيم هاي ملي را به خوبي در اختيار داشتند و مرتب به مسابقات بين المللي اعزام مي شدند لذا بايد تلاش كنيم كه به دوران اوج خود برگرديم.
وي در ادامه به حضور تيم مناطق نفتخيز جنوب در مسابقات ليگ برتر اشاره كرد و گفت: اين تيم چهارمين سال حضور خود را در رقابت هاي ليگ برتر تجربه مي كند در حالي كه در سه سال گذشته به ترتيب عناوين چهارم، پنجم و ششم را كسب كرده است. همچنين تيم آقايان و بانوان پالايش نفت آبادان ديگر نمايندگان خوزستان در ليگ دسته يك هستند كه سال گذشته عملكرد خوبي داشتند.
احمدي ميرقائد در ادامه به تعداد اندك سالن هاي اسكواش در شهر اهواز اشاره كرد و گفت: در كلانشهر اهواز تنها سه سالن اسكواش وجود دارد كه كفاف جمعيت اين شهرستان نيست و باعث مي شود علاقه مندان كمتري جذب اين رشته شوند. اميدواريم با ورود بخش خصوصي اين مشكل برطرف شود.
وي در پايان به احداث 2 كورت اسكواش در شهرستان مسجدسليمان و 2 كورت در شهرستان آبادان اشاره كرد و گفت: همچنين بنا داريم 2 زمين اسكواش ديگر در كلانشهر اهواز احداث كنيم.

6002 خبرنگار: پارسا شاكري**انتشار: كبري آقازري