تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

كيش – ايرنا - مدير اجتماعي منطقه آزاد كيش با بيان اينكه ملاك قيمت فروش نان اندازه آن نيست افزود : اداره غله و تغزيرات آرد و نان كيش با حساسيت و بطور دائم كيفيت و وزن چانه هاي خمير و نان را كنترل و پيگيري مي كند .

محمد پازوكي روز سه شنبه با اعلام اينكه قيمت نان بربري با وزن 425 گرم يك هزار تومان و نان سنگك با وزن 500 گرمي يك هزار و 500 تومان است به هزينه هاي حمل ارد ،دستمزد شاطر و كارگران و آب و برق در جزيره اشاره كرد و به خبرنگار ايرنا گفت: اين موارد سبب افزايش جزئي درقيمت نان در كيش است.
وي افزود:نان هاي بربري و سنگك در كيش با آرد نرخ آزاد تهيه ميشود و به علت شرايط آب و هوايي جزيره ذخيره آرد نيز تنها براي دو هفته امكان پذير است.
مديراجتماعي منطقه آزاد كيش با تاكيد بر اينكه در سالهاي گذشته با افزايش تعداد واحدهايي نانوايي در كيش مواجه بوديم گفت : در شرايط كنوني كسي به دنبال ايجاد نانوايي نيست و برخي نيز به دنبال تعطيل كردن نانوايي هاي خود هستند .
پازوكي در خصوص وجود جوش شيرين در نان اظهار كرد: بازرسان غله پس از تهيه نان آن را به آزمايشگاه ارسال مي كنند و در صورت وجود جوش شيرين با متخلفان برخورد خواهد شد .
مدير اجتماعي منطقه آزاد كيش با تاكيد بر اينكه محدوديتي براي اعطاي مجوز نانوايي نداريم گفت: تمامي مجوزها بصورت سالانه صادر مي شود و كساني كه تخلف بيش از حد داشته باشند مجوز آنها تمديد نخواهد شد .
در جزيره كيش 28 واحد نانوايي سنتي بربري، لواش، تافتون ، سنگك و همچنين4 واحد نانوايي فانتزي در مناطق مختلف فعاليت مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه قيمت گذاري نان در شوراي آرد و نان جزيره كيش پس از بررسي تمامي موضوعات مشخص مي شود گفت: از سال گذشته تا كنون افزايش قيمت نان نداشتيم .
1630*1641* خبرنگار: مريم زبان دان - انتشار: اميربرزي