گرگان - ايرنا - رئيس دادگستري كل استان گلستان گفت: بيشتر قتل هايي كه در استان رخ مي دهد بدون برنامه ريزي قبلي و توسط افرادي صورت مي گيرد كه در كنترل خشم و رفتارهاي هيجاني خود ناتوان هستند.

به گزارش ايرنا، پايگاه اطلاع رساني دادگستري گلستان روز چهارشنبه با اعلام اينكه از ابتداي امسال تاكنون 26 مورد قتل در استان گلستان رخ داده است، به نقل از هادي هاشميان نوشت: قاتلان مي گويند به صورت آني مرتكب قتل شده اند و بررسي پرونده ها نشان مي دهد بيشتر اين قتل ها در پي مشاجره بر سر موضوعات كم اهميت و ناشي از خشم و ناتواني در حل مساله، روي داده است.
وي ادامه داد: تقريبا همه كساني كه مرتكب قتل شده اند بلافاصله ابراز پشيماني مي كنند، اما اين پشيماني دير است و فايده اي ندارد.
رئيس دادگستري كل استان گلستان پايين آمدن آستانه تحمل افراد را زنگ خطر جدي عنوان كرد و از افراد و نهادهاي تاثيرگذار در جامعه خواست تا در اين خصوص به طور جدي چاره انديشي كنند.
وي با اشاره به زندگي اقوام و مذاهب مختلف در استان گفت: مي توان از اين ظرفيت، بويژه ريش سفيدان و روحانيان شيعه و سني براي آموزش مهارت هاي كنترل هيجان و كاستن از تنش ها بهره و استفاده لازم را ببريم.
وي بيان داشت: هر چند دادگستري تلاش هاي خود را براي آموزش مهارت هاي كنترل رفتارهاي هيجاني در اقشاري كه با اين دستگاه سر و كار دارند آغاز كرده، اما اين تلاش ها كافي نيست و نيازمند همراهي و شكل گيري بسيج عمومي از مردم و نهادهاي متولي در اين زمينه است.
به گفته هاشميان دستگاه قضايي در برخورد با جرايم خشن قاطع است و به هيچ عنوان براي كساني كه اين گونه جرايم را مرتكب مي شوند مجازات هاي جايگزين حبس اعمال نمي شود و عفو، تخفيف مجازات و مرخصي هم در كار نيست.
3014/1860
خبرنگار: مجيد ميهن دوست ** انتشار دهنده : تاج محمد شيري