تهران-ايرنا- نخستين كنگره بين المللي حقوق ايران با رويكرد حقوق شهروندي با سخنراني رئيس جمهوري در سوم آبان ماه آغاز به كار مي كند.

به گزارش ايرنا، ايرج گلدوزيان دبير علمي كنگره بين المللي حقوق و حقوق شهروندي ايران روز چهارشنبه گفت: اين كنگره بين المللي با دعوت از مقام هاي ملي از جمله رئيس جمهوري در روزهاي 3 و 4 آبان ماه در برج ميلاد تهران برگزار مي شود.
وي ادامه داد: اين رويداد با حمايت اركان اصلي نظام جمهوري اسلامي ايران از جمله مجمع تشخيص مصلحت نظام، مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداري و استخدامي كشور، وزارتخانه ها و دانشگاه هاي سراسر كشور و به منظور آشنايي و ارتقاي سطح آگاهي، شناخت كاركنان و مديران و كارگزاران دولت نسبت به آن در صيانت از حقوق شهروندي است.
گلدوزيان يادآور شد: طبق سخنان رئيس جمهوري منشور حقوق شهروندي به منظور رعايت و پيشبرد حقوق اساسي ملت ايران تدوين شده است بنابراين با توجه به اهميت اين موضوع و لزوم تحقق و اجراي اين مهم در جامعه، كنگره بين المللي حقوق ايران به واكاوي دقيق و اجرايي شدن فصول اين منشور پرداخته است.
دبيرعلمي كنگره بين المللي حقوق و حقوق شهروندي ايران خاطرنشان كرد: اين رويداد با نگاه كاملا تخصصي و كاربردي نسبت به مسايل مطرح شده حقوقي در ايران و با حضور بزرگان و اساتيد به نام علم حقوق كشور با هدف ارايه خروجي هاي اين كنگره به مجلس و دولت به منظور بهره مندي مناسب و كاربردي از آن انجام مي پذيرد.
وي به پنل هاي تخصصي در اين كنگره اشاره كرد و گفت: 23 پنل تخصصي براساس 23 فصل منشور حقوق شهروندي با مشاركت وزارتخانه ها با توجه به وظايفشان در ارتباط با هر بند از منشور، در راستاي واكاوي دقيق و اجرايي شدن فصول اين منشور برگزار مي شود.
دبيرعلمي كنگره بين المللي حقوق و حقوق شهروندي ايران افزود: وزارت امور اقتصادي و دارايي، راه و شهرسازي، ورزش و جوانان، نيرو، بانك مركزي، سازمان حفاظت از محيط زيست، ثبت اسناد و املاك كشور، تامين اجتماعي، امور اراضي كشور، مجمع تشخيص مصلحت نظام و انجمن جرم شناسي براي برگزاري پنل هاي تخصصي اعلام آمادكي كرده اند.
گلدوزيان يادآور شد: در اين رويداد آموزش گام به گام مفاد كامل مصوبه شوراي عالي اداري جهت اجراي آن در دستگاه هاي اجرايي كشور مي باشد تا شركت كنندگان بتوانند با آگاهي از مفاد اين مصوبه نقش موثري در راهبري دستگاه هاي متبوعشان ايفا كنند.
وي افزود: تاكنون بيش از 600 مقاله دريافت شده است كه 10 مقاله به عنوان سخنراني، 19 مقاله به عنوان پوستر، 365 مقاله به عنوان چاپ در كتابچه همايش پذيرفته شده كه در كنار پنل هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي، پنل ارايه مقالات برگزيده در نظر گرفته شده است.
گلدوزيان ادامه داد: فصول و مواد مصوبه حقوق شهروندي در نظام اداري در بخش هاي مختلف اين گنگره از جمله پنل هاي تخصصي، كارگاه هاي آموزشي توسط اساتيد و حقوقدانان به نام كشور براي كاركنان دستگاه هاي اجرايي كه به عنوان نماينده آن دستگاه در اين رويداد حضور دارند، جهت ارتقا سطح آگاهي و وظايف آنها نسبت به حقوق شهروندان تبيين و آموزش داده خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد كه برگزاري اين رويداد بزرگ اهي براي ارايه راهكارهاي تخصصي و كارآمد جهت اجرايي شدن حقوق شهروندي در تمامي بخش هاي جامعه، به ويژه دستگاه هاي اجرايي باشد.
وي در ادامه يادآور شد: پژوهشگران مي توانند با توجه به محورهاي ارايه شده مقالات خود را براي شركت در اين كنگره از طريق پايگاه اينترنتي www.Lawi.ir به دبيرخانه ارسال كنند و از علاقمندان دعوت مي شود تا جهت كسب اطلاعات تكميلي به پايگاه اينترنتي كنگره مراجعه و يا با شماره هاي 21-33699093 الي 4 و 02136621318الي 9 تماس بگيريد.
سيام**1058** 1336
تنظيم: محمد افضلي** انتشار: مهرنوش خانزائي