تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

همدان - ايرنا - جشنواره ملي گردو، فرش دستباف و صنايع مبل و منبت تويسركان روز چهارشنبه با حضور جمعي از مسئولان در شهرستان تويسركان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، فرماندار تويسركان در اين جشنواره گفت: اين شهرستان يكي از قطب هاي مهم توليد گردو ، مبل و منبت در كشور است و بيش از پنج هزار و 500 هكتار باغ‌هاي گردو در آن وجود دارد.
حبيب موميوند وي با بيان اينكه بيش از چهارهزار و 500 بافنده فرش دستباف در تويسركان فعال هستند افزود: همچنين هفت هزار و 600 نفر در كارگاه هاي صنايع مبل و منبت اين شهرستان فعاليت دارند.
وي ادامه داد: جشنواره ملي گردو و مبل و منبت نقطه عطفي براي ايجاد بهره وري حداكثري از قابليت‌هاي متنوع شهرستان تويسركان در بخش‌هاي مختلف و شناساندن آنها به همه مردم ايران زمين است.
فرماندار تويسركان تصريح كرد: در حاشيه اين جشنواره كارگاه‌هاي آموزشي، نمايشگاه جانبي با 60 غرفه عرضه محصولاتي همچون گردو، صنايع مبل و منبت، فرش دستباف، سوغات تويسركان و توليدات بخش خصوصي در زمينه‌هاي مختلف ارائه شده است.
موميوند با بيان اينكه اين جشنواره به مدت سه روز در حال برگزاري است ادامه داد: گردوي تويسركان به لحاظ مرغوبيت علاوه بر داخل كشور از شهرت و كيفيت جهاني برخوردار است.
وي ادامه داد: فرش دستباف اين شهرستان يكي از هنرهاي صنعتي اصيل ايران زمين و صنايع مبل و منبت آن نيز رتبه نخست كشور به لحاظ قدمت، تنوع نقش و نگار و تعداد كارگاه‌هاي آموزشي و افراد شاغل در اين بخش است.
وي با بيان اينكه جشنواره ملي گردو با هدف معرفي ظرفيت‌هاي متنوع شهرستان در حوزه‌هاي گردشگري، صنايع دستي و فرصت‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري برگزار شده است افزود: شهرستان تويسركان بيش از 221 اثر تاريخي، فرهنگي و جاذبه گردشگري دارد اما تا كنون آن گونه كه بايد اين قابليت ها به مردم ايران معرفي نشده و بهره وري حداكثري از آنها ايجاد نشده است.
وي افزود: توسعه صنعت گردشگري با توجه به ظرفيت هاي ويژه شهرستان تويسركان مانند گردو، فرش دستباف و صنايع مبل و منبت يكي از مهمترين محورهاي توسعه اين شهرستان به شمار مي رود كه بايد نهايت بهره وري از آنها را ايجاد كرد.
تويسركان با داشتن بيش از پنج هزار و 500 هكتار باغ گردو و توليد اين محصول با مرغوبيتي در مقياس جهاني، پايتخت گردوي ايران نام گرفته است.
هشتمين جشنواره گردو و مبل و منبت تويسركان تا روز جمعه 24 شهريورماه ادامه دارد.
تويسركان در 90 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7523/2087 خبرنگار: مرضيه بختياري** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا