بجنورد- ایرنا- معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی گفت: امروز، صیانت و حفاظت از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی بزرگ ترین معروف جامعه است.

به گزارش ایرنا سرهنگ محمدرضا شجاع چهارشنبه در نشست برنامه ریزی احیا امر به معروف و نهی از منكر استان با تاكید بر حمایت از بقا و دوام نظام اسلامی اظهار كرد: حفظ، حراست و صیانت از آرمان های انقلاب امروز باید به عنوان معروف بزرگ مورد توجه باشد.
وی افزود: امسال، هفته احیای امر به معروف و نهی از منكر با هفته دفاع مقدس متقارن شده است و برنامه های آن با شعار نهضت حسینی، امر به معروف، نهی از منكر و ارزش های انقلاب پیگیری می شود.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی خاطرنشان كرد: تمام نهادها و دستگاه ها برای تداوم و بقای انقلاب تلاش دارند اما دشمن نیز كار خود را می كند و دشمنی هایش ادامه دارد.
وی اظهار كرد: متاسفانه تا از امر به معروف و نهی از منكر صحبت می شود، مسئله حجاب و پوشش به ذهن متبادر می شود در صورتی كه امر به معروف و نهی از منكر فریضه ای است كه در تمام اركان زندگی باید وجود داشته باشد.
سرهنگ شجاع خاطرنشان كرد: در نظام اداری آسیب های مختلف اخلاقی و مالی وجود دارد كه باید به به فراخور هر كدام، معروفات گسترش یابد.
وی با بیان اینكه برگزاری برنامه هی مختلف فرهنگی و نشست ها برای تحقق اهداف امر به معروف و نهی از منكر تاثیر گذار است تاكید كرد: نشست ها باید خروجی مناسب داشته باشد.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی با بیان اینكه در امر به معروف و نهی از منكر نباید خط كشی وجود داشته باشد اظهار كرد: نباید اصلاح طلب و اصول گرا، بی حجاب و باحجاب، جناح بندی و قطب بندی ها در این زمنیه تاثیر گذار باشد.
سرهنگ شجاع گفت: اكنون این قطب بندی و جناح بندی ها مسبب مشكلاتی در جامعه شده است.
وی امر به معروف و نهی از منكر زبانی تاكید كرد و گفت: اگر شاهد بدفرهنگی ها و دست درازی ها به بیت المال هستیم این منكر ها ناشی از این است كه نگفته ایم.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی تصریح كرد: اكنون زمان گفت و گو میان اعضای خانواده 12 دقیقه اعلام شده است و این مناسب نیست كه اعضای خانواده ارتباط كلامی ناچیز داشته باشند.
سرهنگ شجاع با تاكید بر اینكه همه در برابر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر موظف هستیم گفت: امر به معروف و نهی از منكر، امروز فردی، سازمانی و اجتماعی است و همه باید در كنار هم باشیم.
وی بر آموختن شیوه های درست امر به معروف و نهی از منكر تاكید و تصریح كرد: امر به معروف باید با زبان نرم بیان شود تا تاثیر گذار باشد.
وی افزود: امر به معروف این نیست كه با نزاع، درگیری، رفتن به پاسگاه و دادگاه و حضور نیروی انتظامی همراه شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بر استفاده از توان نخبگان در تحقق احیا فریضه امر به معروف و نهی از منكر تاكید كرد و گفت: امر به معروف و نهی از منكر باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.
حسین فرخنده در باره برنامه های تدارك دیده شده در هفته امر به معروف و نهی از منكر در استان اظهار كرد: برگزاری كرسی های آزاد اندیشی، نشست های علمی، مسابقات كتابخوانی، ناختن زنگ امر به معروف و نهی از منكر از برنامه ای این هفته است.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
7185/ 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی