بیرجند - ایرنا - «محمد مهدی مروج ‌الشریعه» به عنوان استاندار خراسان جنوبی در جلسه 22 شهریور ماه جاری هیات دولت كه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تشكیل شد، از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.

به گزارش ایرنا، مروج الشریعه متولد 1336 شهرستان نیشابور دارای فوق لیسانس جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای و روستایی) و در مرحله دفاع از رساله دكترا با گرایش مدیریت و برنامه ریزی شهری است.
وی زمستان سال 94 با حكم رحمانی فضلی وزیر كشور به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی منصوب شد و مدیركل برنامه ریزی و مدیركل اقتصادی استانداری خراسان رضوی را پیش از آن بر عهده داشت.
از سوابق اجرایی و شغلی مروج الشریعه می توان به خدمت وی در مسئولیت های مختلف از جمله مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سال 89 تا 92، معاون برنامه ریزی استانداری های خراسان رضوی، لرستان و سیستان و بلوچستان از سال 81 تا 89 اشاره كرد.
مدیركل اقتصادی استانداری خراسان بزرگ، مدیركل حوزه جنوب خراسان و سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری خراسان از سال 75 تا 81 از دیگر مسئولیت های وی بوده است.
مروج الشریعه استاندار جدید خراسان جنوبی همچنین مسئول اجرای طرح توسعه جنوب خراسان شامل 6 شهرستان گناباد، قائن، بیرجند، نهبندان، فردوس و طبس و مدیر كل طرح و برنامه ریزی استانداری خراسان بزرگ را از 1371تا 1377 در پرونده كاری خود دارد.
وی همچنین در مسئولیت های مختلف جهاد سازندگی استان خراسان بزرگ از 1358 تا 1371 مشغول به خدمت بوده است.
محمد مهدی مروج الشریعه كه در دولت های مختلف مسئولیت داشته و مسلط به امور استانداری و مدیریت استان هاست، به عنوان چهره ای معتدل شناخته می شود.
پیش از این سید علی اكبر پرویزی سكانداری استانداری خراسان ‌جنوبی را بر عهده داشت.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار- مریم پنجابی