تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

ارومیه- ایرنا- مدیركل تعزیرات حكومتی آذربایجان غربی گفت: یك قاچاقچی در شهرستان مرزی ماكو كه به صورت غیر قانونی نسبت به خارج كردن 70 هزار یورو از كشور اقدام كرده بود، علاوه بر از دست دادن این میزان ارز به چهار میلیارد و 339 میلیون ریال جریمه محكوم شد.

محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ارز در بازرسی ماموران هنگ مرزی ماكو از این مسافر عبوری كشف و پرونده آن به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق كالا و ارز تعزیرات حكومتی این شهرستان ارجاع شده بود.
وی با اشاره به محكومیت 14 میلیارد ریالی یك قاچاقچی دیگر كه قصد داشت تا در هفته گذشته 115 هزار دلار ارز را از مرزهای ماكو خارج كند، گفت: جریمه های سنگینی برای قاچاقچیان از اعمال می شود و مبارزه با قاچاق ارز از جمله وظایف پلیس و تعزیرات حكومتی است.
اقوامی همچنین از كشف یكهزار و 200 بسته شكلات خارجی قاچاق از یك خودرو در خوی خبر داد و افزود: شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق كالا و ارز این شهرستان، این قاچاقچی شكلات را به ضبط كالای قاچاق و پرداخت 286 میلیون ریال جزای نقدی محكوم كرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق در كشور به شمار می رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق این استان در تعزیرات حكومتی مورد بررسی قرار می گیرد؛ این استان بیش از 960 كیلومتر مرز مشترك با كشورهای تركیه، عراق و نخجوان دارد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی