تهران - ایرنا - رئیس مركز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد در ایران با بحرانی خواندن اوضاع در میانمار گفت: براساس اعلام فعالان حقوق بشری در میانمار تا كنون ٣٩١ هزار میانماری به بنگلادش پناهنده شده اند.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا ، ماریا دوتسنكو در حاشیه همایش 'زنان، معماران صلح' در پاسخ به این سوْال كه سازمان ملل چه اقداماتی برای استقرار صلح در دنیا انجام داده است، افزود: درباره میانمار سوریه و یمن به نقل از سخنگوی سازمان ملل باید بگویم، شورای امنیت به اوضاع در این مناطق بحرانی نگاه و آن را بررسی می كند اما وضعیت در یمن و میانمار بویژه در میانمار بحرانی و جدی است.
وی اضافه كرد: دبیركل سازمان ملل با مسئولان میانمار صحبت و به موضوع برقراری صلح در این كشور تاكید كرده است. همچنین از جامعه بین الملل دعوت شده به پناهندگان و آوارگان كمك كنند بویژه اینكه وضعیت كودكان بحرانی است.
دوتسنكو با بیان اینكه سخنگوی سازمان ملل با خانم سوچی هم صحبت كرده است، اظهاركرد: در واقع وضعیت میانمار به ١٩٣ كشور عضو سازمان ملل بستگی دارد و اینكه آیا خانم سوچی به سازمان ملل بیاید و با دبیركل سازمان ملل ملاقات رو در رو داشته باشد یا نه.
وی اضافه كرد: براساس گزارش فعالان حقوق بشری در میانمار ، تعداد پناهندگان مسلمان میانمار به بنگلادش به ٣٩١ هزار نَفَر رسیده و ١٥ كامیون از ٣٥ كامیون حامل كمك های انسان دوستان از امور ملل پناهندگان به بازار كاكس بنگلادش رفته است.
دوتسنكو درزمینه فعالیت سازمان ملل متحد در موثر بودن حفظ صلح، گفت: در سال گذشته تحقیقی انجام و هفت پیشنهاد به منظور انجام اصلاحات برای حفظ صلح مطرح شد، گفت: كشورهای عضو معتقد بودند این اصلاحات در حفظ صلح انجام شود و اصلاحات بیشتر به این موضوع می پردازد چگونه دبیرخانه سازمان ملل در حفظ صلح فعال تَر باشد.
به گفته وی، سازمان ملل متحد هم از این ماموریت ها حمایت می كند.
وی با تاكید براینكه با حمایت سازمان ملل، صلح در ٦٠ كشور جهان جاری است، ابراز امیدواری كرد این اصلاحات پیشنهادی تصویب و عملیات حفظ صلح بطوركامل و جامع انجام شود.
به گزارش ایرنا، همایش 'زنان، معماران صلح' به مناسبت روز جهانی صلح در دفتر سازمان ملل در تهران برگزار و این همایش به مناسبت روز جهانی صلح و با همكاری موسسه صیانت از حقوق زنان، كرسی حقوق بشر یونسكو در دانشگاه شهید بهشتی، وزارت امورخارجه و دفتر سازمان ملل در تهران تشكیل شد.
براساس این گزارش، حسن میرمحمدصادقی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ، ماریا دوتسنكو رییس دفتر اطلاعات سازمان ملل در تهران و زهرا پیشگاهی فرد مشاور وزیر امور خارجه در این همایش بعنوان سخنرانان اصلی مطالبی عنوان كردند.
به گزارش ایرنا، ٢١ سپتامبر روز جهانی صلح نام گرفته است و این روز اولین بار در سال 1982 برپا شد، و از آن زمان توسط بسیاری كشورها، گروه‌های سیاسی، گروه‌های نظامی و افراد مختلف ادامه یافته ‌است.
اجتمام**٧٣٢٩ ** 1569
خبرنگار : لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej