تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

كرمان - ایرنا - دومین ابرماراتن راه ابریشم ایران در منطقه شهداد و بیابان لوت امروز (یكشنبه) با شركت دوندگان خارجی و داخلی آغاز شد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه آغاز این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : دوندگان این رویداد ورزشی، مسیر ۲۵۰كیلومتری روستای شفیع آباد، رود شور، گندم بریان،دالان ده فرسخی تا قلعه زوار را در مدت یك هفته طی خواهند كرد.
محمود وفایی افزود: 30 دونده خارجی از كشورهای ایتالیا، سوئیس، آفریقای جنوبی، رومانی و آلمان و 20 دونده ایرانی در این رقابت سخت و دشوار حضور دارند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان تصریح كرد: این رویداد مهم توسط آژانس لوت و یك شركت ایتالیایی با همكاری اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان برگزار می شود.
اولین ابرماراتن كویر لوت اردیبهشت سال 95 با شركت دوندگانی از پنج قاره جهان به مسافت 250 كیلومتر در كویر لوت شهداد برگزار شد و محمد انصال دونده مراكشی مقام نخست را كسب كرد.
بخشی از بیابان لوت در سال گذشته به عنوان اولین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده است كه قسمت عمده آن در استان كرمان قرار دارد.
بخش شهداد در 90 كیلومتری كرمان قرار دارد كه دروازه ورود به بیابان لوت است و محوطه های باستانی، كلوت های شهداد و طبیعت بكر و پوشش منحصر بفرد گیاهی به عنوان یكی از جاذبه های منطقه به شمار می رود.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054