تهران-ایرنا- رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای بهره وری سبز و حفظ محیط زیست تاكید دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «رویا طباطبایی یزدی» روز سه شنبه در كنفرانس بین‌المللی هزینه‌یابی جریان مواد (MFCA) كه با نماینده سازمان بهره‌وری آسیایی (APO)، هشت استاد برجسته و صاحب نام بین‌المللی و شركت‌كنندگانی از جمهوری اسلامی ایران و 11 كشور آسیایی در محل هتل تهران برگزار شد، افزود: یكی از عوارض جانبی فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی، تولید مقدار زیادی از ضایعات صنعتی و آلودگی محیط زیست است.
وی ادامه داد: همچنین بجز تهدیدهای ناشی از آن در بهداشت و محیط زیست، این امر می‌تواند منجر به نابودی گسترده منابع ملی و مالی شود، لذا تلاش كشورها در زمینه كاهش این موارد با بهره‌گیری از تكنیك MFCA اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: با این اوصاف، سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) نیز تلاش دارد با گسترش این تكنیك ارزشمند در میان كشورهای در حال توسعه منطقه، گامی بزرگ در جهت توسعه پایدار بردارد.
وی تصریح كرد: هزینه‌یابی جریان مواد (MFCA) به عنوان یكی از تكنیك‌های مدرن بهره‌وری سبز شناخته شده و به مدت طولانی از سوی كشورهای پیشرفته نظیر آلمان و ژاپن اجرا شده و توسعه یافته است.
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اظهار امیدواری كرد، دستاوردهای این كنفرانس بین‌المللی، آگاهی و بهره‌گیری از تكنیك MFCA را به عنوان یك ابزار موثر برای ارتقای بهره‌وری سبز در كشورهای عضو APO به‌ویژه كشورمان افزایش دهد.
«دكتر یوری زینوری» (Dr. ZAINURI JURI)، نماینده سازمان بهره‌وری آسیایی نیز در این مراسم با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به‌سبب برگزاری و میزبانی این كنفرانس مهم در كشورمان، ارتقای بهره‌وری سبز در میان كشورهای عضو این سازمان آسیایی را از اهداف APO برشمرد و اظهار امیدواری كرد كه با برگزاری موفق این كنفرانس، شاهد توجه و بكارگیری بیشتر متخصصان و فعالان عرصه‌های اقتصادی و صنعتی به تكنیك هزینه‌یابی جریان مواد، به‌ منظور ارتقای بهره‌وری سبز در كشورهای آسیایی باشیم.
كنفرانس بین‌المللی هزینه‌یابی جریان مواد كه از امروز 28 شهریورماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه، 30 شهریورماه سال جاری با همكاری سازمان ملی بهره‌وری ایران و سازمان بهره‌وری آسیایی در تهران ادامه دارد.
در این كنفرانس اساتید و متفكران صاحب‌نام و برجسته‌ای از كشورهای آلمان، تایلند، هند، مالزی، ژاپن، تایوان، ویتنام و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ارائه جدیدترین الگوها در این زمینه، دانش و تجارب خود را با شركت‌كنندگان در این دوره به‌اشتراك می‌گذارند كه از كشورهای جمهوری اسلامی ایران، بنگلادش، كامبوج،‌ هند، اندونزی، مالزی، نپال، پاكستان، تایوان، سری‌لانكا، تایلند و ویتنام حضور دارند.
برای آگاهی از اخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
‏IRNAeco@
اقتصام*9132* 6075**خبرنگار: زهره دریغ گفتار** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد