بوشهر- ايرنا- مديركل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به نيازهاي بيماران و اهميت اهداي خون، مردم آن را به مناسبت ها محدود نكنند.

به گزارش ايرنا، كرامت الله نامداري روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در فصل گرما بويژه شهريورماه به علت مسافرت شهروندان اهداي خون كاهش مي يابد به همين دليل با توجه به نياز بيماران، مردم نسبت به اهداي خون توجه و اهتمام بيشتري داشته باشند.
وي اضافه كرد: مدت زمان نگهداري خون و فرآورده هاي آن براي تزريق به بيماران محدود است زيرا بايد خون تازه به آنها تزريق شود به همين منظور مردم توجه داشته باشند كه خون دادن در يك روز خاص باعث از بين رفتن خون مي شود و نمي توان به بيماران تزريق كرد.
نامداري با اشاره به اينكه مقداري از خون اهدايي مردم براي مدت معين ذخيره مي شود از مردم نوع دوست استان بوشهر خواست پيوسته و مستمر خون بدهند و خون دهي را به روزخاصي محدود نكنند.
وي بيان كرد: 380 بيمار تالاسمي نيازمند هميشگي خون در استان بوشهر هستند كه ماهانه دوبار نياز به خون تازه دارند.
نامداري اظهار كرد: همه نياز خوني بيماران استان در داخل استان تامين مي شود و در اين زمينه خودكفا هستيم اما لازم است مردم به صورت مستمر بويژه در ماه هاي گرم خون اهدا كنند.
وي يادآور شد: چهار پايگاه انتقال خون در شهرستانهاي بوشهر، دشتستان، كنگان و گناوه فعال هستند.
مديركل انتقال خون استان بوشهر گفت: از اول سال تاكنون 23هزار و 252نفر براي اهداي خون مراجعه كردند كه از اين تعداد 17هزار نفر موفق به اهداي خون شدند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعيدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه