تهران - ایرنا - آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران شامگاه سه شنبه با معرفی و تجلیل از نفرات و گروه های برتر هنری در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای رازی ورامین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره 5 روزه، تعدادی نمایش از 17 گروه تئاتر استان تهران در شهرستان های ورامین، پیشوا ، قرچك و پاكدشت به روی صحنه رفت.
در مراسم اختتامیه، جایزه طراحی نور شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «بهنام زینعلی» برای طراحی نور نمایش مكاشفه ای در باب یك مهمانی خاموش از شهرستان ملارد اهدا شد.
جایزه بخش طراح گریم شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «عاطفه رضائی» طراح گریم نمایش خواب در فنجان خالی از شهرستان بهارستان اهدا شد.
جایزه بخش طراحی پوستر و بروشور نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «عطیه فرزادپور» طراح پوستر و بروشور نمایش تنهایی مفرد من از شهرستان شمیرانات اختصاص یافت.
در بخش طراحی لباس ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به «زهرا ایزانلو»، از «علی باهری» طراح لباس نمایش زن پارسا از شهرستان ری با اهدا تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر شد.
هیأت داوران جشنواره بیست و دوم تئاتر استان تهران، جایزه موسیقی برتر جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به «علی رضا مهرابی» به خاطر آهنگ نمایش زن پارسا از شهرستان ری اهدا كرد.
جایزه ویژه طراحی برتر صحنه شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «غزال جعفری» برای طراحی صحنه نمایش جنگ كثیف از شهرستان رباط كریم اهدا شد.
همچنین هیأت داوران جشنواره، «زهرا آقا پور» بازیگر نمایش مزون از شهرستان شمیرانات، «پناه باقریان» بازیگر
به خاطر خواب از شهرستان ری و «فرنوش نیك اندیش» بازیگر نمایش زن پارسا از شهرستان ری را به ترتیب به عنوان سه بازیگر زن برتر این جشنواره انتخاب و معرفی كردند.
همچنین در بخش بهترین بازیگر مرد، رتبه نخست و تندیس جشنواره به «پیمان محمدی می آبادی» بازیگر نمایش تنهایی مفرد من از شهرستان شمیرانات اهدا شد و «میلاد مرتضوی» بازیگر نمایش مزون از شهرستان شمیرانات و «محمد جبارنیا» بازیگر نمایش به خاطر خواب من از شهرستان ری نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از آن خود كردند.
همچنین «حمید ورد و فرهاد تجویدی» نویسندگان نمایش من، «شهرام سلطانی» نویسنده نمایشنامه مزون از شهرستان شمیرانات و «خشایار پیرعلمی» نویسنده نمایشنامه جنگ كثیف از شهرستان رباط كریم رتبه های اول تا سوم بخش نمایشنامه نویسی جشنواره را به انتخاب هیات داوران از آن خود كردند.
براساس این گزارش، در بخش كارگردانی، تندیس جشنواره به «فرهاد تجویدی» برای كارگردانی نمایش من ازدماوند تعلق گرفت، «عادل عزیزنژاد» كارگردان نمایش مزون از شهرستان شمیرانات و «خشایار پیرعلمی» كارگردان نمایش جنگ كثیف از شهرستان رباط كریم نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.
همچنین هیأت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران به اتفاق آرا و بدون اولویت «نمایش مزون» به كارگردانی «عادل عزیز نژاد» و نمایش «تنهایی مفرد من» به كارگردانی «پیمان محمدی می آبادی» را به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی كردند.
به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران با حضور مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مدیرعامل هنرهای نمایشی كشور و جمعی از فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان های استان در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای رازی ورامین برگزار شد.
شهرستان های ورامین ، قرچك ، پیشوا و پاكدشت در 5 روز برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر استان تهران میزبان 17 گروه نمایشی بودند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625