يزد - ايرنا - معاون دانشجويي دانشگاه يزد درخصوص انتشار كليپي مبني بر اخراج تعدادي از دانشجويان از خوابگاه دانشگاه يزد گفت: موارد مطرح شده در اين كليپ خلاف واقع و كذب محض است.

در برنامه تلويزيوني پنجشنبه 23 شهريورماه كليپي از برنامه تلويزيوني حالا خورشيد شبكه سه پخش شد كه در آن دانشجوي يكي از مراكز آموزش عالي استان يزد در يك فايل صوتي همراه با تصويري از تابلوي ورودي فناوري دانشگاه يزد مدعي شده بود چرا مسئولان دانشگاه يزد در ترم جاري به وي خوابگاه نداده‌اند.
محمدرضا صادقيان شاهي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين زمينه افزود: فردي كه اين كليپ را تهيه كرده، دانشجوي دانشگاه يزد نيست بلكه از دانشجويان ديگر دانشگاه هاي استان بوده كه سال گذشته از خوابگاه اين دانشگاه استفاده كرده است.
وي خاطر نشان كرد: سال گذشته با توجه به مازاد ظرفيت دريكي از خوابگاه هاي دانشگاه يزد، تعدادي از دانشجويان غيربومي ساير مراكز آموزش عالي استان از اين خوابگاه استفاده كردند و با اتمام مدت قرارداد، اين خوابگاه دراختيار دانشجويان دكترا و دانشجويان غيرايراني دانشگاه يزد قرار گرفته است.
صادقيان اضافه كرد: دانشگاه يزد هيچگونه تعهدي مبني بر تأمين خوابگاه براي دانشجويان ساير مراكز آموزش عالي استان ندارد.
وي از رسانه ملي خواست قبل از اقدام به پخش چنين خبرهايي از صحت ادعاهاي مطرح شده اطمينان حاصل شود و تصريح كرد: دانشگاه يزد ازمعدود دانشگاه‌هاي كشور است كه به تمام دانشجويان غيربومي خوابگاه اختصاص مي‌دهد و در سال هاي اخير رتبه هاي اول تا سوم كيفيت خدمات خوابگاهي كشور را كسب كرده است.
وي تعداد دانشجويان دانشگاه يزد را حدود 14 هزار نفر اعلام كرد و يادآور شد: اين دانشگاه 22 باب خوابگاه با ظرفيت پنج هزار 600 دانشجو دارد و آمار دانشجويان غيربومي استان نزديك به 6 هزار نفر است كه برخي از آنان متقاضي استفاده از خدمات خوابگاه نبوده اند.
صادقيان تصريح كرد: تمامي دانشجويان غيربومي دانشگاه يزد كه متقاضي استفاده از خدمات خوابگاهي بودند، از اين خدمات برخوردار شده اند.
استان يزد داراي 100 هزار دانشجوست و 60 مركز آموزش عالي دارد.
2088/ 6014/ خبرنگار: كبري دانشي دهج ** انتشار: كاظم شاملو