اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: ملت ايران با الگوگيري از نهضت عاشورا و مكتب سرخ سالار شهيدان، با تمام توان در مقابل ظلم و استكبار مي ايستد.

به گزارش ايرنا، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اراك در مصلي بيت المقدس اين شهر افزود: سخنان سخيفانه رئيس جمهوري آمريكا بيانگر موضع ضعف ترامپ است.
وي بيان كرد: عاشورا و نهضت حضرت سيدالشهدا(ع) مكتبي سرشاز از عزت، شرف، جهاد، شهادت و آزادي است و ملت ايران نيز با بهره گيري از اين الگوي ارزشمند الهي به هيچ عنوان در مقابل زياده خواهي هاي آمريكا و متحدانش سر تسليم فرود نمي آورد.
خطيب جمعه اراك ادامه داد: رئيس جمهوري آمريكا در سخنراني اخير خود در سازمان ملل با گزينه هاي مختلف ملت ايران را مورد هجمه قرار داد، اما ملت ايران با تمام وجود از آرمان ها و ارزشهاي خود دفاع مي كند.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: آمريكاي جنايتكار همواره خود را حامي دموكراسي در همه جهان معرفي مي كند اما، در سازمان ملل كه مركز رسيدگي به امور كشورهاي ستمديده است بر طبل بدخواهي و ستيز مي كوبد.
وي اظهار كرد: آمريكاي جنايتكار بعد از جنگ جهاني دوم اسرائيل را بر منطقه خاورميانه تحميل كرد و اكنون نيز با نيرنگ تجزيه كشور عراق قصد سازماندهي كشور ديگري با عنوان اسرائيل دوم را در منطقه دارد اما، كشورهاي منطقه با وحدت و يكپارچگي و حمايت از عراق نبايد اين اجازه را به آمريكا و متحدانش بدهد.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: ملت ايران با هر گونه تجزيه طلبي در كشور هاي منطقه مخالف است و با تمام قوا از كشور عراق حمايت مي كند.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه برپايي عزاداري حضرت سيدالشهدا(ع) بايد بدون هر گونه تحريف و خرافه باشد، بيان كرد: آيين هاي محرمي بايد برپايه انتقال مفاهيم عميق نهضت و پيام عاشورا و معرفي ابعاد قيام حسيني برگزار شود و از رفتارهاي احساسي و يا خرافي پرهيز شود.
آيت الله دري نجف آبادي ادامه داد: تبليغ نهضت عاشورا آميخته با آيين عزاداري حضرت امام حسين(ع) است و جدايي اينها از هم امكان پذير نيست و آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگي و مذهبي كشور بايد نسبت به برگزاري آيين هاي عزاداري به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بيشتري بورزند.
وي گفت: محرم ،ماه بيداري امت اسلام و آشنايي با فرهنگ ناب اسلام است و بايد در كنار عزاداري براي سالار شهيدان هدف از قيام خونين كربلا در جامعه تبيين شود.
امام جمعه اراك افزود: جامعه امروز بيش از هر زمان ديگري نياز به آموزه هاي غني فرهنگ عاشورايي دارد كه يكي از جلوه هاي اين فرهنگ‏ ناب، امر به معروف و نهي از منكر است كه بايد با جديت دنبال شود.
وي در ادامه سخنان خود در خصوص گراميداشت دفاع مقدس نيز گفت: هفته دفاع مقدس يادآور رشادت و پايمردي رزمندگان اسلام و شهداي والامقامي است كه با نثار جان خود از ميهن اسلامي و ارزش هاي انقلاب پاسداري كردند تا امروز كشور در آرامش و امنيت كامل قله هاي ترقي را يكي پس از ديگري طي كند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي بيان كرد: بزرگترين پيامي كه دفاع مقدس در بين مردم دارد انسجام و وحدت در جامعه و خودباوري براي سازندگي و استقلال كشور است كه در سال هاي پس از جنگ با وجود تحريم هاي اقتصادي و توطئه هاي متعدد نرم دشمن در سايه بصيرت مردم حاصل شده است.
وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران به بركت رشادت هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس امروز از قدرت هاي برتر نظامي در دنيا است كه ملت ايران بايد شاكر اين افتخارات باشند.
آيت الله دري نجف آبادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخير كارگري در شهر اراك نيز گفت: كارگران 2 كارخانه آذرآب و هپكو چيزي به غير از مطالبات و حقوق معوقه خود از مسئولان نخواسته اند كارگران همواره از حاميان ولايت و پشتيبان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده و هستند.
نماينده ولي فقيه همچنين با اشاره به نشست ساليانه مجلس خبرگان رهبري و ديدار اعضاي اين مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: تحقق اقتصاد مقاومتي و مقابله با زياده خواهي هاي آمريكاي جنايتكار خواسته معظم له از همه ملت ايران است.
وي همچنين كشتار مسلمانان مظلوم مردم ميانمار را نيز محكوم كرد و گفت: دنيا تشنه عدالت جهاني است كه اين مهم تنها با ظهور حضرت مهدي(عج) ميسر مي شود.
مردم مومن و انقلابي شهرستان اراك پس از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپيمايي نوضع رئيس جمهوري آمريكا عليه ايران در سازمان ملل را محكوم كردند.
نمازگزاران اراكي با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آل سعود خائن، در عزم ملت ما تحريم اثر ندارد آمريكاي جهانخوار اين را بايد بداند خشم و انزجار خود را از آمريكاي جنايتكار و متحدانش فرياد زدند.
نماز جمعه در 33 نقطه استان مركزي اقامه مي شود.
6013/ 3017/ خبرنگارَ: مصطفي مجللي***انتشار دهنده:مژگان حيدري