اردبيل - ايرنا - همزمان با روز آغاز سال تحصيلي و هفته دفاع مقدس، دانشگاهيان اردبيلي با حضور بر سر گلزار شهداي گمنام دانشگاه با شهدا تجديد ميثاق كردند.

دكتر گودرز صادقي ، رئيس دانشگاه محقق اردبيلي روز شنبه با بيان اينكه ما از شهدا و رفتارها و ايثارگري هاي آنها راضي هستيم، گفت: مساله مهم اين است كه شهدا از كاركرد و اعمال ما راضي باشند.
وي با اشاره به اينكه شهدا ديده بان انقلاب و نظام هستند، ادامه داد: در نظر داريم كه يك مركز فرهنگي با كاربردهاي مختلف داشته باشيم.
صادقي با بيان اينكه بايد بيشتر از اين در خدمت شهدا و آرمان هاي آنها باشيم، تشريح كرد: المان شهدا را در محل مدفن شهداي گمنام دانشگاه نصب كنيم.
حجت الاسلام عبدالله حسني ، مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي هم گفت: روز اول مهر با شهدا تجديد ميثاق مي كنيم تا بگوييم كه ادامه دهنده راه و اهداف آنها هستيم.
وي با اشاره به آغاز دهه اول ماه محرم اضافه كرد: بايد از قيام عاشورا درس بگيريم چرا كه اين قيام سراسر درس و عبرت است.
حسني با اشاره به اينكه خواص در قيام عاشورا نمره قبولي نگرفتند، ادامه داد: خواص و علما بايد هميشه و در همه حال مراقب بوده و چشم و گوششان با ولي زمان باشد.
رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان اردبيل افزود: در هر لحظه خطر ما را تهديد مي كند و بايد با شناسايي خطرات موجود، در مسير ولي زمان حركت كرد تا در تله گرفتار نشويم.
عطرافشاني قبور شهداي گمنام، مداحي و قرائت زيارت شهدا از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016