يزد - ايرنا - سال تحصيلي 97 - 96 ، همزمان با سراسر كشور امروز شنبه در ابركوه با برگزاري آييني در دبيرستان دخترانه نمونه امام صادق (ع ) اين شهر با حضور فرماندار و جمعي از مسئولان آموزش و پرورش آغاز شد.

رئيس اداره آموزش و پرورش ابركوه در اين مراسم گفت: توسعه و رشد جامعه به علم آموزي و دانش بستگي دارد، دانش آموزان با تكيه به خداوند متعال و آموزهاي ديني براي توسعه علم تلاش كنند.
مسلم روحي پناه، با گرامي داشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصيلي جد با بيان اينكه ارزش تعليم و تربيت بر همه چيز برتري دارد و در رشد انسان تاثير گذار است، افزود: تعليم و تربيت هيچ محدوديت زماني و مكاني ندارد.
به گفته رئيس اداره آموزش و پرورش ابركوه، هشت هزار و 700 نفر دانش آموز در سه مقطع تحصيلي ابتدايي، متوسطه اول و متوسطه دوم سال جديد تحصيلي خود را در 107 مدرسه آغازكردند.
روحي پناه ادامه داد: بيش از 850 معلم براي حضور در 418 كلاس درس سازماندهي شده اند.
مديره دبيرستان نمونه امام صادق (ع) ابركوه نيز يادآور شد: در اين واحد آموزشي بيش از 145 دانش آموز در شش كلاس درس تحصيل مي كنند.
سيمين ارزاني با بيان اينكه 18 نفر از دانش آموزان اين واحد در آزمون سراسري نمره زير هزار را كسب كردند، عنوان كرد: 34 نفر از دانش آموزان اين دبيرستان در مراكز آموزش عالي پذيرفته شدند.
مركز شهرستان 51 هزار نفري ابركوه در140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540*2047 * خبرنگار: كارگر ابرقوئي * انتشار دهنده - عباسقلي اشكورجيري*