تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

مشهد- ایرنا- مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان از استانهای پیشرو در خودروسازی كشور است و رتبه دوم این صنعت را در ایران دارد.

علی رسولیان روز یكشنبه در مراسم رونمایی از محصول جدید شركت ایران خودرو خراسان با نام 'هایما اس 5' در مشهد افزود: طی دو سال اخیر صنعت خودروسازی در خراسان رضوی رشد قابل ملاحظه ای در كیفیت و ایجاد اشتغال داشته است.
وی ادامه داد: شركت ایران خودرو خراسان از سال 1393 تاكنون به عنوان خودروساز بزرگ استان هر سال یك محصول جدید به بازار كشور عرضه كرده است. این شركت ظرف چند سال اخیر سهم زیادی از اشتغالزایی در استان را داشته بطوری كه از سال 1393 تاكنون هزار و 300 فرصت شغلی ایجاد كرده است.
مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در حوزه صنعت قطعه سازی نیز از استانهای پیشرو است بگونه ای كه هم اینك 350 واحد قطعه سازی در این استان فعالیت دارند و سهم آنها از كل تولیدات قطعات خودرو در كشور 18 درصد است.

* هایما S5 تولید جدید ایران خودرو خراسان
مدیرعامل شركت ایران خودرو خراسان نیز در این مراسم گفت: امسال این شركت موفق به معرفی محصول جدید خود با عنوان 'هایما S5' شد كه پیش فروش آن از امروز دوم مهر ماه آغاز می شود.
بیژن زاهدی فرد افزود: شركت ایران خودرو خراسان در زمینی به وسعت 860 هكتار در 60 كیلومتری غرب مشهد و در نزدیكی بزرگراهی قرار گرفته كه به جنوب، شرق، غرب و شمال كشور راه دارد.
وی ادامه داد: پنج هزار اشتغال مستقیم و 12 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در شركت ایران خودرو خراسان دایر است. پس از رفع نسبی تحریمها از سال 93 این شركت وارد مرحله جدیدی از بالندگی شد و توانست تولید خود را در یكی از پرتیراژترین خطوط تولید از تولید روزانه 220 دستگاه در سال 93 به روزانه 600 دستگاه در سال 95 برساند.
مدیرعامل شركت ایران خودرو خراسان گفت: طی دو سال اخیر تولید پژو 405 و تولید خودورهای گروه 'SUV' اختصاصا به شركت ایران خودرو خراسان واگذار شد و این شركت موفق شد در سال 94 هایما S7 را از گروه 'SUV' به بازار عرضه كند.
وی افزود: مصرف خودروهای گروه SUV در كشور افزایش یافته و طبق برنامه ریزی انجام گرفته مصرف این نوع خودرو در سال 1400 به 260 هزار دستگاه در سال خواهد رسید. هم اینك سهم ایران خودرو خراسان از تولید خودروهای گروه SUV در كشور 2 درصد است كه در سال 1400 این سهم به 15 درصد و بعد از آن به 20 درصد خواهد رسید.
زاهدی ادامه داد: تا پایان سال 95 دو مدل خودرو شاسی بلند از شركت هایما با نامهای S7 و S7 توربو در خط تولید ایران خودرو خراسان قرار گرفت كه هم اكنون با استقبال مشتریان در بازار مواجه است. امروز نیز محصول جدید این شركت از گروه خودروهای SUV با نام 'هایما S5' معرفی می شود. گروه صنعتی هایما متعلق به چین و در رده سوم خودروسازی آن كشور قرار دارد.
وی اضافه كرد: فروش هایما S5 محصول جدید شركت ایران خودرو خراسان از دی ماه آتی آغاز می شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین كریم زاده
7489/1858