به گزارش روز سه شنبه ايرنا از بنيادشهيد، عليرضا اميني افزود: در حوزه كاري ايثارگران، بانك اطلاعاتي بنياد شهيد به عنوان مرجع شناخته مي شود و بر اساس استعلام هايي كه از بنيادشهيد صورت ميگيرد خدماتي چون وام، بليط هواپيما و حتي امتيازات ايثارگري در تاييد صلاحيت كانديداتوري در انتخابات ارائه مي شود.
وي تصريح كرد: وقتي اين بانك اطلاعاتي به صورت كامل تشكيل شود، ارتباط دوسويه مي شود، به عنوان نمونه اگر بنياد شهيد و امور ايثارگران نياز به تحقيق درباره موضوعي در سازمان استخدامي يا وزارت علوم داشته باشد، مي تواند از اين امكان استفاده كند و اكنون فاز اول اين طرح در حال راهاندازي است.
اميني در ادامه درباره خدمات الكترونيكي بنيادشهيد نيز اظهار كرد: امروز خدمات بنياد شهيد از صفر تا 100 به صورت الكترونيكي انجام مي شود، به عنوان مثال در حوزه دريافت كارت ايثارگري، ايثارگران ميتوانند تمام مراحل درخواست را از طريق سامانه مرتبط انجام دهند؛ البته موارد خاصي وجود دارد كه نياز به مراجعه حضوري ايثارگر به بنياد شهيد و امور ايثارگران وجود دارد كه شامل تعويض عكس، به دليل لزوم تاييد هويت صاحب تصوي است كه ايثارگران بايد به صورت حضوري اقدام كنند.
وي با بيان اينكه خدمات تسهيلات بانكي و پايش سلامت نيز به صورت الكترونيكي ارائه مي شود، تصريح كرد: تمام پرونده ها، ويزيت ايثارگران، داروها و تمام توضيحات توسط پزشك معالج از بستر خدمات برخط (آنلاين) در سيستم ثبت مي شود.
اميني خاطرنشان كرد: مسائل ديگري چون درصدهاي جانبازي و فيش حقوقي و بيمه حوادث نيز از طريق الكترونيكي قابل اقدام است؛ همچنين در موضوع وام بانكي ازدواج، امكان اتصال بانك مركزي به سامانه استعلام ايثارگري فراهم شد تا ايثارگران براي دريافت وام نيازي به اخذ معرفي نامه از بنياد شهيد نداشته باشند.
مديركل آمار و فناوري اطلاعات بنيادشهيد افزود: اين اقدامات باعث ايجاد بركات بسيار زيادي شده است كه مهمترين آنها جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه براي ايثارگران است كه در واقع تكريم اين افراد هم محسوب مي شود.
وي ادامه داد: بر اساس ارزيابي اداره كل ارتباطات و مراجعات بنياد شهيد (هاتف)، بيش از 85 درصد ايثارگران رضايت خود را از اجراي اين طرح ها اعلام كرده اند.
اميني درباره تكميل اطلاعات ايثارگران در سامانه سجايا نيز افزود: در سامانه بر خطي كه در نظر گرفته شده است، مقرر شد ايثارگران جهت دريافت رمز ورود يك مرتبه مراجعه حضوري داشته باشند و در فرم مشخصي اطلاعات هويتي، عكس، وابستگان، تحصيلات، شغل، آدرس و تلفن خود را تكميل و امضا كنند كه منجر به دريافت و تكميل تمام مشخصات هويتي ايثارگران مي شود.
وي اضافه كرد: حدود 400 هزار تن در مدت 6 ماه براي استفاده از خدمات برخط ثبت نام كردند و اطلاعات آنها اصلاح و به روز شده است.
مديركل آمار و فناوري اطلاعات بنيادشهيد گفت: يكي از بيشترين مراجعات به بنياد شهيد براي دريافت معرفي نامه است كه در سال حدود يك ميليون مراجعه كننده دارد كه با برونسپاري اين خدمت، ايثارگر به جاي مراجعه به بنيادي كه در آن داراي پرونده است، مي تواند به نزديكترين دفتر پيشخوان دولت در سراسر كشور مراجعه كند.
وي با بيان اينكه سه هزار دفتر خدمات پيشخوان دولت و 400 اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران در سراسر كشور آماده ارائه خدمت به ايثارگران و خانواده هاي شهدا هستند، اظهار داشت: دريافت معرفي نامه از اين طريق سريع و آسان تر است و حتي پيشخوان دولت اين قول را داده است كه به زودي تعداد دفاتر خود را به چهار هزار دفتر فعال افزايش دهد.
براساس آماربنيادشهيد، آمار جانبازان زير 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالاي 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اينكه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شديد در كشور بسر مي برند.
اجتمام ** 7268 ** 1776
تنظيم: مهناز بيرانوند ** انتشار: ليلا خطيب زاده
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
تهران - ايرنا - مديركل آمار و فناوري اطلاعات بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: براي تعامل بيشتر بنيادشهيد و ديگر دستگاه هاي اجرايي از سوي دولت تكليف شده است كه بانك اطلاعاتي به صورت يكپارچه ايجاد شود.