تهران - ایرنا - رئیس اقلیم كردستان عراق در پی برگزاری همه پرسی این اقلیم، خواستار از سرگیری گفت و گو برای حل و فصل مشكلات موجود بین اربیل و بغداد شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از شبكه خبری اسكای نیوز، مسعود بارزانی امروز در سخنانی كه از تلویزیون پخش شد، گفت: از حیدر العبادی و همه می خواهم باب گفت و گو را نبندند زیرا گفت و گو است كه مشكلات را حل می كند.
رئیس منطقه كردستان عراق ادعا كرد كه شركت كنندگان در همه‌پرسی جدایی به آن 'آری' گفتند و جهان باید به آن احترام بگذارد، گفت كه همه پرسی برای ترسیم مرزها نیست.
براساس این گزارش سخنان بارزانی در پی كنفرانس مطبوعاتی حیدر العبادی نخست وزیر عراق پخش شد كه 72 ساعت به اقلیم كردستان مهلت داد فرودگاه های خود را به بغداد تحویل دهد.
العبادی در یك كنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت كه شورای وزیران بعد از گذشت سه روز و در صورت خودداری اقلیم كردستان از تحویل فرودگاه ها به دولت مركزی، ممنوعیت پروازهای بین المللی را بر این فرودگاه ها اعمال می كند.
با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مركزی عراق و مغایرت آشكار با قوانین بین المللی، همه پرسی اقلیم كردستان عراق روز دوشنبه در مناطقی از شمال عراق (استان های اربیل، سلیمانیه و دهوك و مناطق مورد نزاع از جمله كركوك و خانقین) برگزار شد.
شبد**1480**1379
مترجم: غلامرضا رفیع** انتشار دهنده: هادی افتخاری