بجنورد- ايرنا- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي ب بيان اينكه امسال ميزان تلفات در شبكه هاي اين شركت به 9 درصد كاهش مي يابد، گفت: كاهش تلفات نيروي برق به ميزان 5درصد تا سال 1405 هدف گذاري شده است.

عليرضا صبوري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: ميزان تلفات شبكه توزيع نيروي برق از 12.3 در سال 92 به 9.3 درصد در سال 95 رسيده است كه تلاش داريم تا در سال 1405 ميزان تلفات در اين شبكه ها به 5 درصد كاهش يابد.
وي گفت: يكي از اقدامات در اين زمينه، طرح جايگزين كردن كابل‌ خود نگهدار با سيم هاي مسي است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي تصريح كرد: سال گذشته 816 كيلومتر از شبكه هاي مسي با كابل خودنگهدار جايگزين شد و امسال نيز قرار است 850 كيلومتر كابل خودنگهدار شبكه برق استان جايگزين سيم هاي مسي شود كه تا كنون بيش از 460 كيلومتر از اين هدف محقق شده است.
به گفته صبوري، اجراي اين طرح مخاطرات برق را كاهش مي دهد و از خاموشي ها و كاهش تلفات انرژي برق جلوگيري مي شود.
وي با بيان اينكه كابل ها در برابر نفوذ آب عايق هستند گفت: با اجراي اين طرح، بسياري از حوادث در شبكه هاي برق به حداقل مي رسد و خاموشي ها به طور چشمگيري كاهش پيدا مي كند.
وي خاطرنشان كرد: در كابل هاي خودنگهدار امكان گرفتن انشعاب غيرمجاز به حداقل مي رسد و اين يكي ديگر از مزاياي اين طرح است.
وي افزود: سيم هاي مسي كه از لابه لاي درختان عبور داده شده در بارندگي ها و وزش باد، منجر به حادثه و خاموشي طولاني مدت مي شد، اما اين مشكل دركابل هاي خودنگهدار مرتفع شده است.

* كاهش خاموشي ها
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به هدفگذاري ها براي كاهش خاموشي در استان گفت: كاهش زمان خاموشي در استان به 200 دقيقه، يكي ديگر از اهداف اين شركت است.
وي تصريح كرد: زمان خاموشي در استان از 352 دقيقه در سال 92 به 240 دقيقه در سال 95 كاهش يافته است.

* برق رساني به 39 روستا در دولت تدبير و اميد
صبوري همچنين به اجراي طرح هاي برق رساني به روستاهاي استان اشاره كرد و گفت: در دولت تدبير و اميد ساكنان 39 روستاي استان برق دار شدند كه عمده آنان در روستاهاي زير 20 خانوار جمعيت هستند.
وي تصريح كرد: در اين دولت حدود 50 هزار مشترك به مشتركان اين شركت افزوده شده است كه 11هزار و 200 مشترك در روستاها بوده است.
طول شبكه توزيع نيري برق در اين استان 10 هزار و 500 كيلومتر است و اين شركت 335 هزار مشترك دارد.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي