تهران - ایرنا - كتاب « آمار نشر كتاب در ایران 1358- 1395) از سوی موسسه خانه كتاب برای عرضه در نمایشگاه كتاب فرانكفورت منتشر شد.

به گزارش رور چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه كتاب، « آمار نشر كتاب در ایران 1358 -1395» به زبان انگلیسی از سوی موسسه خانه كتاب به منظور عرضه در نمایشگاه فرانكفورت منتشر شده است.
بخش نخست كتاب « آمار نشر كتاب در ایران 1358-1395» شامل نمودار هایی از تولید كتاب در 38 سال بعد از انقلاب اسلامی است.
بخش دوم این كتاب دربرگیرنده آمار و اطلاعات درباره ناشران حقیقی و حقوقی است و در بخش سوم آمار مقایسه ای نشر كتاب در سال های 1394 و 1395 پیش روی خوانندگان قرار گرفته است.
خانه كتاب پیش از این نیز كتاب «آمار نشر كتاب در ایران 1358 - 1393» را روانه بازار نشر كرده بود.
كتاب «آمار نشر كتاب در ایران 1358-1393» از 19 تا 23 مهر (11 تا 15 اكتبر 2017) از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در شصت و نهمین دوره نمایشگاه كتاب فرانكفورت عرضه می‌شود.

** قسمت اول موشن كمیك «خاطرات و مخاطرات» منتشر شد
قسمت اول موشن كمیك «خاطرات و مخاطرات» كه روایت مقام معظم رهبری از دوران دفاع مقدس است از سوی موسسه فرهنگی هنری مركز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مؤسسه فرهنگی هنری مركز اسناد انقلاب اسلامی، موشن كمیك «خاطرات و مخاطرات» كه زندگینامه مقام معظم رهبری را به تصویر كشیده است توسط مؤسسه فرهنگی هنری مركز اسناد انقلاب اسلامی تولید و در ایام هفته دفاع مقدس از شبكه‌های سیما پخش می‌شود.
علاقه مندان می‌تواند قسمت اول موشن كمیك «خاطرات و مخاطرات» را از پایگاه اطاع رسانی مركز اسناد انقلاب اسلامی دریافت كنند.

** تعطیلی كتابخانه ملی در روز عاشورا
به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران، به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی تالارهای مطالعه كتابخانه ملی از شامگاه شنبه 8 مهر تا صبح دوشنبه 10 مهر ماه تعطیل است.
تالارهای مطالعه كتابخانه ملی همزمان با روز عاشورای حسینی تعطیل است و این تعطیلی شامل شیفت شب شنبه 8 مهر و شیفت های روز و شب یكشنبه 9 مهر خواهد بود و اعضای كتابخانه ملی از صبح دوشنبه 10 مهر ماه می توانند از تالارهای مطالعه كتابخانه ملی استفاده كنند.
تالارهای كتابخانه ملی به جز اول فروردین، روز شهادت حضرت علی ( ع) و روز عاشورا در تمام روز های سال باز است و خدمات كتابخانه ای به اعضا ارائه می شود.

** انتشار 3 كتاب مهندسی از سوی جهاد دانشگاهی صنعتی امیركبیر
به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیركبیر، 3 كتاب در حوزه‌های مهندسی از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیركبیر منتشر شد.
كتاب 'مدیریت EPC ' تالیف مجید بخشی مراد اعلی از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیركبیر به چاپ رسید.
در پیشگفتار این كتاب آمده است: 'امروزه حروف اختصاری EPC در بسیاری از متون، روزنامه‌ها، سمینارها، ادارات، و سازمان‌ها دیده و شنیده می‌شود. EPC مخفف سه واژه: Engineering، Procurement و Construction است كه به ترتیب به معنی 'مهندسی'، 'تداركات'، و 'اجرا' است.
تركیب یا در هم آمیختن عملیات فنی، طراحی، اجرا و تامین كالا چنان پیچیده است كه نمی‌توان به‌سادگی از كنار آن عبور كرد؛ به‌طوری كه شكست پیمانكاران داخلی در اجرای پروژه‌های EPC، ناشی از همین ساده‌انگاری و سوء مدیریت در اجرای پروژه است.'
كتاب 'آشنایی با دانش پلیمرها و اصطلاحات بنیادین' كه از سوی مهندس سعید نعمتی تالیف شده از دیگر كتب منتشر شده توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی است.
كتاب آشنایی با دانش پلیمرها از چهار بخش تشكیل شده است. در فصل اول و دوم مباحثی ساده و بنیادی در خصوص شیمی و فیزیك پلیمرها شامل تعریف‌ها و اصطلاحات علمی كه خواص پلیمرها متاثر از آنها ذكر شده است.
فصل سوم اختصاص به معرفی هفت گروه اصلی تشكیل دهنده پلیمرها شامل پلاستیك‌ها، چسب‌ها، رنگ‌ها، فوم‌ها، كامپوزیت‌ها، الیاف و لاستیك‌ها دارد و در فصل پایانی واژه‌نامه‌ای متشكل از 620 لغت و اصطلاح گردآوری شده است.
این كتاب در 3سه فصل، 352 صفحه و در تیراژ 500 نسخه به بازار عرضه شده است.
كتاب 'تصویر برداری هسته‌ای پت' از دیگر كتب تازه انتشارات یافته جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیركبیر است كه تالیف مهدی كفائی و ترجمه دكتر اسلامی است.
این كتاب هم در 13 فصل، 272 صفحه و در تیراژ 500 نسخه به بازار عرضه شده است.
فراهنگ ** 1880 ** دریافت: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند