يزد - ايرنا - هفتم مهرماه، روز آتش نشاني و ايمني، بهانه اي شد براي يادآوري و خود گذشتگي سرخ پوشاني كه با نجات جان ديگران، جان خود را به خطر مي اندازند.

آتش نشانان خدمتگزاران بي منت و بي ادعايي هستند كه در هر لحظه آماده اند با گذشتن از جان شيرين خود، به زندگي ديگران، جاني دوباره ببخشند.
بدون شك ايثار آتش نشان كه جان خود براي همنوع خود به مخاطره مي اندازند هرگز از اذهان مردم فراموش نمي شود و هميشه باقي مي ماند.
هنوز فداكاري ها و از خودگذشتگي آتش نشانان كشورمان را در بسياري از حوادث از جمله حادثه پلاسكو به ياد نبرديم كه در سخت ترين شرايط و در ميان زبانه هاي آتش دست از كار نكشيدند و با دلي داغديده و چشماني اشك بار براي نجات جان همنوع در ميان دود و اتش به كار خود ادامه دادند.
آتش نشان، مهربان ترين انساني است كه به ياري افرادي مي شتابد كه تا سوختن و خاكستر شدن آنها فاصله اي نيست.
آتش نشانان، انسان هاي فداكاري هستند كه با نثار جان خود معناي واقعي ايثارگري را به منصه ظهور مي رساند و دريادلاني هستند كه در هنگام بروز حوادث جان به كف و بي محابا دل به آتش مي زنند.
در بسياري از حوادث مشاهده كرديم وارد مكان هاي ميشوند كه همه مردم از آن مي هراسند اما انها با شجاعت و ايثار وارد ميدان مي شوند.
بايد در اين روز به ياد آوريم لحظه اي را كه مأموران آتش نشاني با تلاش بي وقفه و با به خطر انداختن و ناديده گرفتن زندگي خود با تمام وجود براي نجات ديگران تلاش مي كنند.
از آتش نشانان بعنوان فرشتگان نجات ياد مي شود چون به دل اتش مي روند تا فرشته نجاتي براي قربانيان باشند.
در اين ميان نبايد فراموش كرد آتش نشانان به هر ماموريتي كه اعزام مي شوند در حين انجام وظيفه به طور معمول در معرض آسيب هاي جسمي و روحي و صدمات فيزيكي قرار مي گيرند بطوري كه يك آتش نشان در هر حادثه حداقل 10 مورد از عوامل زيان آور را لمس مي كند.
حرفه آتش نشاني هم مانند ديگر مشاغل و شايد بيشتر با سختي ها و مشكلاتي روبروست كه اميد است مسوولان نسبت به رفع آن اقدام ، تا اين دلاور مردان در زمينه شغلي خود هيچ نگراني نداشته باشند.
اميدواريم بتوانيم قدر اين قهرمانان و دليرمردان را بدانيم و ياد اين اسطوره هاي شجاعت را زنده نگه داريم.
آتش نشاني شهر يزد 10 ايستگاه با 160 نيروي عملياتي دارد.
هفتم مهرماه سال 59 با حمله هوايي رژيم بعثي به پالايشگاه آبادان، آتش نشانان براي مهار آتش اعزام مي شوند كه در حين عمليات اطفا حريق، هواپيماهاي دشمن دوباره اقدام به بمباران آن مي كنند كه منجر به شهادت تعداد زيادي از آتش نشانان مي شود.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور اين روز را با هدف ترويج ايمني و پيشگيري از حوادث در كشور و هم چنين براي گرامي داشت حماسه آفريني ها و از خود گذشتگي هاي آتش نشانان ميهن اسلامي در عرصه دفاع مقدس، روز آتش نشاني و ايمني نامگذاري كرده است.
2088/ 6197 خبرنگار: كبري دانشي**انتشار: فلاح