يزد – ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد گفت: جمع تسهيلات مصوب كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان در 6 ماه امسال با تسهيلات چهل و دومين جلسه اين كارگروه به 387ميليارد تومان رسيد.

محمدرضا علمدار يزدي روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: تاكنون 830 درخواست در سامانه بهين ياب در موضوعات صنعت، كشاورزي و معدن براي دريافت تسهيلات رونق توليد ثبت شده است.
وي با بيان اينكه 42 جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان يزد با رياست استاندار و دبيري سازمان صنعت و معدن و تجارت در استان برگزار شده است، افزود: تاكنون درخواست 212 واحد صنعتي به مبلغ 189 ميليارد تومان بعد از تصويب در كارگروه به بانك ها ابلاغ و پرداخت ها شروع شده است.
دبير كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان در خصوص درخواست تسهيلات آخرين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان يزد نيز اظهار كرد: در اين جلسه 198 پرونده به مبلغ 198 ميليارد تومان بررسي و تصويب شد .
علمدار يزدي ادامه داد: از اين تعداد پرونده 159مورد مربوط به سرمايه ثابت و مبلغ 151 ميليارد تومان و 38 مورد مربوط به سرمايه در گردش و 46ميليارد تومان است.
وي يادآور شد: با توجه به پرداخت بيش از 860ميليارد تومان تسهيلات در كارگروه رفع موانع توليد از سوي بانك هاي عامل ، اين استان در سال 95 رتبه چهارم كشور را كسب كرده است.
در سال گذشته از 3هزار 600واحدي كه در استان اطلاعات آنها ثبت شد، 2هزار و 100واحد براي دريافت تسهيلات در سامانه ثبت نام كردند.
استان يزد بترتيب در حوزه معدني، صنعتي و صدور محصولات غيرنفتي رتبه هاي دوم ، چهارم و هشتم كشور را داراست.
3هزار و 700 پروانه صنعتي با سرمايه گذاري اسمي 80 هزار ميليارد ريال و با حدود يكصد هزار نفر اشتغال صنعتي در استان وجود دارد.
اين استان در حالي كه 1.1 درصد جمعيت كشور را داراست ولي به لحاظ توليد صنعتي 4.4 درصد سهم توليد اين بخش را در كشور دارد.
هم اكنون استان يزد رتبه نخست كشور را به لحاظ تنوع معدني با شناسايي بيش از 30 نوع ماده معدني و رتبه دوم ذخاير معدني با يك ميليارد و 677 ميليون تن ذخيره را دارد و تامين 50 درصد خوراك فولاد كشور در اين استان انجام مي شود.
خبرنگار: محمودرضا رحماني**انتشار: فلاح
1968/ 6197
@irnayazdd