كرمانشاه- ايرنا- فرماندار سنقر و كليايي گفت: به منظور فراهم كردن امكانات و ظرفيتها و ايجاد آمادگي هاي لازم براي اسكان اضطراري در مواقع بروز حوادث غيرمترقبه، تامين زمين مورد نياز براي برپايي چادرهاي اسكان در دستور كار شوراي اجرايي جمعيت هلال احمر اين شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ياور محمدي روز پنجشنبه در جلسه مشترك هيات مديره جمعيت هلال احمر استان و اعضاء شوراي اجرايي جمعيت هلال احمر سنقر و كليايي، اهميت افزايش تجهيزات و تواناييهاي اين شهرستان را براي مقابله با حوادث غير مترقبه مورد تاكيد قرار داد.
وي افزود: سنقر و كليايي تنها شهرستان در استان است كه با بيشترين وسعت، زلزله خيزبودن و به دليل قرار گرفتن در موقعيت خاص جغرافيايي از كمترين امكان دسترسي و برخورداري از كمكهاي ساير شهرستانها قرار دارد.
فرماندار سنقرو كليايي، افزايش تجهيزات و ارتقا سطح توانمندي هاي مردم را با فرهنگ سازي و برگزاري كارگاههاي آموزشي مورد تاكيد قرار داد.
امير نوري، عضو شوراي عالي گسترش جمعيت هلال احمر كشور نيز از پيگيري براي اختصاص ست احياء و كمكهاي اوليه به ارزش بيش از يك ميليارد ريال براي اجراي برنامه هاي آموزشي، ارتقاء سيستم اتوماسيون اداري و تجهيزات اداري هلال احمر سنقر و اختصاص ست غواصي با توجه به وجود تعداد 2 سد جاميشان و شهدا خبر داد و گفت با هم افزايي، بايستي هلال احمر سنقرو كليايي را تقويت كنيم.
مدير جمعيت هلال احمر سنقر و كليايي، هم هدف از برگزاري جلسات هيات مديره هلال احمر استان با شوراي اجرايي شهرستان ها را در راستاي هم افزايي و استفاده از ظرقيتهاي مسئولان شهرستان و ارتقا جايگاه تصميم گيري و تصميم سازي دانست.
اميريان افزود: از ظرفيتهاي هلال احمر در راستاي جبران نيازهاي مردم با كمك نهادهاي اجتماعي و دولتي در منطقه و شهرستان بهره گيري خواهيم كرد و بسترهاي مناسب فرهنگ سازي، الگودهي، تقويت، تشويق و ترغيب به انجام فعاليتهاي نيكو و عام المنفعه را فراهم خواهيم كرد.
وي از فرماندار سنقرو كليايي كه در اجراي طرح خادم اين شهرستان كه در مرحله اول تعداد يك هزار خانوار آموزش داده شد، قدرداني كرد و گفت: در مرحله دوم اين طرح نيز آموزش تعداد 2 هزار خانواردر سنقر و كليايي پيش بيني شده است.
سنقروكليايي با 82 هزار نفر جمعيت در فاصله 85 كيلومتري شمال شرق كرمانشاه واقع شده است.
8066/7446 خبرنگار:هادي رنجبر ** انتشار دهنده:علي مولوي