اصفهان - ایرنا - مراسم تشییع پیكر مطهر شهید مدافع حرم، محسن حججی به حماسه ای ماندگار و منحصر بفرد در تاریخ شهرستان نجف آباد تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیكر مطهر شهید محسن حججی روز پنجشنبه در شهر نجف آباد با حضور گسترده و بی نظیر مردم برگزار شد و برگ زرین و افتخار دیگری را در تاریخ این خطه شهید پرور ثبت كرد.
در این مراسم حضور گسترده مردم عزادار بحدی بود كه خیابان های اطراف و منتهی به این مراسم تا كیلومترها امتداد داشت.
مردم برای شركت در مراسم تشییع پیكر شهید حججی پس از اقامه نماز صبح به سوی محل برگزاری مراسم در حركت بودند و لحظه به لحظه به آمار آنها افزوده می شد.
** بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، برخی از شركت كنندگان ساعت 6 صبح در حاشیه خیابان های منتهی به محل برگزاری مراسم مشغول صرف صبحانه بودند.
**مراسم از ساعت هشت صبح با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت زیارت عاشورا در میدان بسیج آغاز شد .
** تشییع پیكر این شهید از میدان بسیج به سوی گلزار شهدای نجف آباد به دلیل ازدحام جمعیت با كندی انجام شد.
**در این مراسم ،پیكر شهید محسن حججی همراه با عبای اهدایی رهبر معظم انقلاب، در محل یادمان سرداران شهید نجف آباد به خاك سپرده شد.
روز چهارشنبه در جریان دیدار رهبر انقلاب و خانواده شهید حججی، همسر این شهید از رهبر انقلاب تقاضا می‌كند كه پیكر شهید همراه با عبای ایشان دفن شود.
رهبر انقلاب نیز پس از پایان دیدار بلافاصله عبای خود را برای همسر شهید ارسال می‌ كنند.
** دهها ایستگاه صلواتی توسط مردم و نهادهای مختلف برپا شده بود و به تشییع كنندگان و شركت كنندگان خدمات رسانی می كردند.
**حضور نیروهای راهور در طول مسیر اصفهان تا نجف آباد بسیار پررنگ بود و در ابتدای نجف آباد، ورود خودروهای شخصی امكانپذیر نبود و وسایل نقلیه به سمت پاركینگ های مشخص شده هدایت می شدند.
** مردم با اتوبوس ها و مینی بوس هایی كه از قبل پیش بینی شده بود به میدان بسیج نجف آباد انتقال می یافتند.
** در پایان مراسم نیز مردم از طریق این وسائل نقلیه عمومی به محل پاركینگ ها منتقل شدند.
به گزارش ایرنا، پیكر شهید سر افراز محسن حججی با حضور گسترده اقشار مختلف كه از اولین ساعات روز پنجشنبه در حسینیه فاطمه الزهرا در نجف آباد و خیابان های اطراف اجتماع كرده بودند تا میدان بسیج نجف آباد،محل برگزاری مراسم وداع، تشییع شد.
دراین مراسم سردار وحید نماینده دفتر مقام معظم رهبری، محمود حجتی وزیر جهاد كشاوری به عنوان نمایند رئیس جمهوری، سردار سلامی جانشبن فرماندهی كل سپاه ؛ خاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، نمایندگان استان اصفهان ؛ مدیران استان ؛ فرمانده سپاه صاحب الزمان حضور داشتند.
پیكر محسن حججی شهید مدافع حرم، شامگاه چهارشنبه با استقبال مردم شهیدپرور نجف آباد، سرافراز و شكوهمندانه به این شهر بازگشت.
مردم شهرستان نجف آباد شب گذشته در حسینیه فاطمه الزهرا این شهر با پیكر غرقه در خون شهید محسن حججی وداع كردند.
پیكر شهید سرافراز محسن حججی عصر چهارشنبه وارد اصفهان شد و مردم شهید پرور این استان در همایشی باشكوه در میدان بزرگ و تاریخی امام، از مقام شهدای حرم تجلیل و با پیكر شهید حججی وداع كردند.
پیكر شهید مدافع حرم، محسن حججی دوشنبه شب وارد وطن شد و سه شنبه در روضه منوره رضوی با حضور خادمان بارگاه حضرت رضا(ع) طواف داده شد.
شهید محسن حججی 25 ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود كه مرداد گذشته در نبرد با تكفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از 2 روز اسارت، تكفیری های داعش با جداكردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.
شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد كاظمی بود كه به محرومیت زدایی در مناطق فقیر كشور می پرداخت.
از این شهید فرزندی 2 ساله به یادگار مانده است.
گ 7134/ 7150 / 2093 خبرنگار: محمد كامران ** دریافت كننده: علی نعمانی** انتشار: سلطانمرادی