دهلی نو-ایرنا- حمله پلیس كشمیر به عزاداران حسینی در سرینگر مركز تابستانی ایالت جامو و كشمیر با سكوت خبری و هماهنگ رسانه های این كشور مواجه شد به گونه ای كه هیچ رسانه ای اقدام به پوشش خبری آن نكرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های هند كه معمولا حساسیت زیادی به رویدادها و اخبار كشمیر نشان می دهند و هر رویداد را به سرعت و به طور كامل پوشش می دهند ولی به نظر می رسد برای جلوگیری از واكنش مسلمانان و بویژه شیعیان در این خصوص سكوت كرده اند.
شبكه های تلویزیونی و خبری ان دی تی وی ، زی نیوز،پی تی ای ،تایمزآو ایندیا،ان دی تی وی هیچ اشاره ای در اخبار خود به این رویداد نكردند و تنها روزنامه محلی 'كشمیر ابزور' اقدام به انتشار این رویداد كرد.
پلیس كشمیر روز گذشته با حمله به عزاداران حسینی در سرینگر مركز تابستانی ایالت جامو و كشمیر تعدادی از عزاداران كه فریاد 'لبیك یا حسین 'سر می داند را مجروح كردند.
پلیس در منطقه 'گورو بازار'، نیز با محاصره عزاداران با باتوم و گاز اشك آور به عزاداران حسینی حمله و تعدادی را بازداشت و به ایستگاههای پلیس منتقل كردند.
پلیس همچنین با حمله به عزاداران در منطقه 'آبی گزار' در سرینگر نیز مانع برگزاری مراسم عزادران شد.
این حمله در حالی صورت می گیرد كه دولت ایالت جامو و كشمیر روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه هیچ ممنوعیتی برای برگزاری مراسم عزاداران محروم وجود ندارد.
دولت جامو و كشمیر روز پنجشنبه و تنها با گذشت یك روز از بیانیه نخست برگزاری مراسم عزاداران محرم و اجتماع بیش از سه نفر را ممنوع كرد.
دولت های جامو و كشمیر از سال 1999 تاكنون برگزاری مراسم محرم در شهر سرینگر پایتخت تابستانی ایالت جامو و كشمیر را به دلایل امنیتی ممنوع كرده اند.
به گفته منابع آگاه، نگرانی مقامات دولتی از تبدیل شدن این اجتماع ها به راهپیمایی های ضد هند و سر دادن شعار های آزادی خواهانه سبب شده است كه برگزاری مراسم محرم در كشمیر ممنوع شود.
'عباس انصاری' دبیر حزب سیاسی اتحاد المسلمین كشمیر گفت كه با وجود اینكه ما پیش از آغاز مراسم محرم سعی كردیم از دادگاه عالی كشمیر و دولت برای برگزاری مراسم خود مجوز بگیریم اما موفق به این كار نشدیم .
حزب اتحاد المسلمین در سال 2008 از دادگاه عالی خواسته بود ،ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداران ماه محرم را در كشمیر لغو كند.
این حزب اعلام كرد ممنوعیت برگزاری عزاداری محرم در كشمیر نقض قوانین بین المللی و نادیده گرفتن حقوق مذهبی مردم هند است.
'میرزا وحید' نویسنده و كارشناس سیاسی كشمیری گفت كه دولت مركزی و ایالتی كشمیر هر سال مراسم مذهبی هندوها'امارنات یاترا' را به صورت گسترده در كشمیر برگزار می كنند ولی مانع برگزاری مراسم شیعیان می شوند.
پلیس جامو و كشمیر سال گذشته نیز با جلوگیری از برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در كشمیر تعدادی را بازداشت كرد.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد