تهران-ایرنا- خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد :جنگ تجارت الكترونیك در كشورهای حاشیه خلیج فارس با راه اندازی سایت های خرید آنلاین شدت گرفته است.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری فرانسه، جنگ تجارت الكترونیك در منطقه خلیج فارس با افتتاح سایت 'noon.com'شدت خواهد گرفت.
سایت 'noon.com' درحالی در كشورهای عربی راه اندازی می شود كه شش ماه پیش مجموعه 'امازون' آمریكا توانسته بود سایت 'Market.COM' را قبضه كند.
براساس این گزارش، كاربران پلتفرم این سایت اعلام كردند كه این سایت كه هزاران كالا را برای خریداران آنلاین به شكل اینترنتی در امارات به نمایش خواهد گذاشت،راه اندازی شده است.
این سایت قرار است كه نرم افزار گوشی موبایل خود را نیز در روزهای آینده ارایه دهد و همچنین این سایت در روزهای آینده در ریاض عربستان نیز افتتاح می شود.
این سایت پروژه ای مشترك است كه با همكاری 'محمد العبار' رئیس مجموعه ساخت و سازهای كلان امارات و مجموعه ای از سرمایه داران شامل صندوق سرمایه گذاری های عمومی عربستان و نیز مشاركت شركت تجاری كویتی 'محمد حمود الشایع' راه اندازی شده است.
براساس این گزارش، سرمایه اولیه راه اندازی این سایت یك میلیارد دلار است.
سرمایه گذاران این سایت در تلاشند تا سایت نون اولین پلتفرم بازاریابی الكترونیك در منطقه به زبان عربی باشد.
العبار سرمایه گذار اماراتی در سال 2005نتوانست سایت 'Market.COM' (بازار. كام) را در دبی خریداری كند و مجموعه آمازون با پرداخت مبلغی بالغ بر 650 میلیون دلار آن را خریداری كرد.
آمازون.كام (Amazon.com) شركت تجارت الكترونیك آمریكایی است، كه در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشنگتن تأسیس شد.
این شركت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین كتاب، آغاز كرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شركت آمازون هم‌اكنون كتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی كفش و لباس نیز عرضه می‌كند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد. وب‌گاه آمازون، بخش اعظم از كسب‌وكار این شركت بشمار می‌آید، كه طیف وسیعی از خدمات و كالاها، از طریق آن عرضه می‌گردد. از ویژگی‌های این وب‌گاه، امكان ورق زدن و مطالعه نسخه الكترونیكی اغلب كتاب‌هایی است، كه در این وب سایت برای فروش گذاشته شده است.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری