اهواز - ايرنا - مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: تاكنون 70 هزار زائر مشتاق خوزستاني در سامانه سماح براي شركت در مراسم اربعين حسيني در عراق ثبت نام كردند.

ناصر حويزاوي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : صدور ويزا به صورت انفرادي و گروهي پس از ثبت نام در سامانه سماح توسط دفاتر زيارتي در سراسر استان انجام مي شود .
وي پيش بيني كرد : شمار زائران خوزستاني در اربعين حسيني امسال 40 درصد نسبت به پارسال افزايش داشته باشد.
مديركل حج و زيارت خوزستان افزود: زائران اربعين حسيني بايد مدارك مورد نياز براي صدور رواديد از جمله گذرنامه را تحويل دفاتر خدمات مسافري و زيارتي دهند ولي پيش از اين بايد در سامانه سماح به نشاني http//samah.haj.irثبت نام كرده و فرم مربوطه را تكميل نمايند.
حويزاوي افزود: همه مراحل ثبت نام در سامانه سماح به صورت رايگان بوده و هزينه سفر هر يك از زائران با احتساب بيمه، حق الزحمه زيارتي و هلال احمر به مبلغ حدود يك ميليون و 940هزار ريال خواهد بود كه از طريق سامانه قابل پرداخت خواهد بود.
وي تاكيد كرد خروج زائران از پايانه هاي مرزي شلمچه و چذابه بدون گذرنامه و رواديد معتبر ممنوع است.
پايانه چذابه در 110 كيلومتري شمال غرب اهواز و پايانه مرزي شلمچه در 16 كيلومتري غرب خرمشهر 2 كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني است.
حركت كاروان هاي اربعين حسيني به سمت پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه تا 15 روز قبل از اربعين شروع و بازگشت آنان تا سه روز پس از اربعين حسيني ادامه دارد.
در اربعين پارسال حدود 430هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ايراني و اتباع خارجي از طريق مرز شلمچه راهي كربلاي معلا و نجف اشرف شدند.
علاوه بر پايانه مهران در استان ايلام ، امسال براي نخستين بار مرز خسروي در استان كرمانشاه نيز براي تردد زائران اربعين حسيني فعال خواهد بود.
/6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار:كبري آقازري