زنجان - ايرنا - رئيس هيات پزشكي ورزشي استان زنجان گفت: ورزش بايد از حالت سنتي خارج شده و به سمت علمي شدن پيش برود، زيرا از اين طريق ميزان آسيب هاي ورزشي به حداقل مي رسد.

به گزارش ايرنا ، دكتر صديقه دهنايي روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: كلينيك پزشكي ورزشي زنجان در بخش هاي مختلف اعم از توانبخشي و فيزيوتراپي ، ماساژ ، معاينات پزشكي ، مشاوره تغذيه و روانشناسي ، به ورزشكاران مراجعه كننده خدمات تخصصي ارايه مي دهد.
وي اظهار كرد: تلاش مي شود 95 درصد از خدمات درماني ورزشكاران آسيب ديده از جمله فيزيوتراپي در كلينيك زنجان انجام شود تا اين ورزشكاران براي دريافت خدمات اسير و سرگردان نشده و در صورت نياز مراجعه به تهران نيز اين هيات تمام هزينه ها درماني آنان را پرداخت خواهد كرد.
اين مسئول با اشاره به اينكه در حال حاضر ماساژهاي غير علمي افزايش يافته است، تصريح كرد: ماساژ غيراصولي، آسيب جدي به افراد وارد مي كند و به همين دليل مراكز فاقد مجوز ارايه خدمات درماني ورزشي بايد تعطيل شوند.
رئيس هيات پزشكي ورزشي استان زنجان با تاكيد براينكه ورزشكاران بايد بيمه ورزشي را جدي تر بگيرند گفت: ورزشكاران بايد تحت پوشش بيمه ورزشي قرار گيرند تا بتوانند به هنگام حوادث و آسيب هاي احتمالي از ظرفيت و مزاياي آن بهره مند شوند.
دهنايي، آگاهي ورزشكاران در خصوص مزاياي كارت بيمه ورزشي را ضروري خواند و افزود: هيات پزشكي ورزشي خود را موظف به ارايه خدمات درماني مطلوب و مناسب به ورزشكاران مي داند و اميد است تعامل و همكاري هيات ها و باشگاه هاي ورزشي با اين هيات كه با سلامت ورزشكاران سر و كار دارد بهتر و بيشتر شود.
وي با اشاره به اينكه هيات ها و باشگاه هاي ورزشي بايد به سلامت، بهداشت و بيمه كردن ورزشكاران خود توجه جدي داشته باشند تاكيد كرد: آگاه نبودن ورزشكاران از مزاياي كارت بيمه ورزشي باعث شده است تا آمار ورزشكاران بيمه شده در حد انتظار بالا نرود كه به حتم با تلاش هيات پزشكي ورزشي، هيات هاي ورزشي و باشگاه داران مي توان به هدف مورد نظر رسيد.
دهنايي ادامه داد: بيمه ورزشي ورزشكاران از امسال به صورت سالانه شده است و هزينه هاي درماني هرگونه آسيب به آنان تا سقف تعرفه تعيين شده از سوي فدراسيون هيات پزشكي ورزشي پرداخت مي شود.
وي بازرسي از باشگاه هاي ورزشي را ضروري خواند و يادآور شد: در اين خصوص منشوري با همكاري اداره كل ورزش و جوانان، اماكن، نيروي انتظامي و بهداشت و درمان استان به تصويب رسيده است و بر اين اساس در نظر است به صورت اجباري در تمام باشگاه ها در مقابل چشم ورزشكاران قرار داده شود تا ميزان تخلفات كه به ضرر و آسيب اين عزيزان است به حداقل برسد.
دهنايي با بيان اينكه بازرسي از باشگاه ها به صورت نامحسوس انجام مي شود و هر باشگاهي كه تخلف كرده باشد طبق ادله و اسناد و بدون هيچ اغماضي پلمپ خواهد شد، افزود: ارايه برنامه غذايي به ورزشكاران نيز بايد توسط متخصص طب ورزشي صورت گيرد كه در غير اين صورت اگر به ورزشكاري آسيبي وارد شود مسئولان باشگاه ها بايد پاسخگو باشند.
رئيس هيات پزشكي ورزشي استان زنجان به ورزشكاران بيمه شده ورزشي اين استان اشاره كرد و گفت: در 6 ماه نخست سالجاري در مجموع 37 هزار و 592 نفر در زنجان تحت پوشش بيمه ورزشي قرار گرفته اند كه 13 هزار و 474 نفر آنان بانوان هستند و مابقي را نيز مردان تشكيل مي دهد كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه پارسال 7 درصد افزايش نشان مي دهد.
دهنايي با بيان اينكه هزينه دريافت كارت بيمه ورزشي در شهرها 150 هزار ريال و در روستاها 100 هزار ريال است افزود: هيات پزشكي ورزشي زنجان در 6 ماه نخست امسال به 224 نفر آسيب ديده ورزشي، خدمات ارايه داد كه به همين منظور مبلغ 957 ميليون و 673 هزار ريال هزينه شد.
به گزارش ايرنا، كلينيك هيات پزشكي ورزشي شهر زنجان در ميدان درالقرآن كريم زنجان - جنب بانك پارسيان، واقع است و با تعيين وقت قبلي به جامعه هدف ارايه خدمات درماني مي دهد.
6084/8068
خبرنگار: پرويز غفاري ** انتشاردهنده: اسماعيل جهانبخش