بوشهر- ایرنا- مسئول پایگاه‌های اورژانس 115 شهرستان دیر گفت: 27 درصد ماموریت‌ های اورژانس 115 در این شهرستان مربوط به حوادث ترافیكی است.

به گزارش ایرنا، محمود حسینیان بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از تمام پایگاه‌های مصوب اورژانس 115 شهرستان دیر، میانگین فاصله پایگاه‌ها در سطح این شهرستان به 30 كیلومتر می رسد كه نسبت به میانگین كشور فاصله كمتری را نشان می دهد.
وی اظهار كرد: به دلیل فاصله كم بین پایگاههای اورژانس در شهرستان دیر زمان رسیدن به صحنه حادثه در این شهرستان در شهرها 4.6و در جاده ها 9 دقیقه است كه از میانگین كشوری پایین ‌تر است.
حسینیان اضافه كرد: در پایگاه‌های فوریت‌های پزشكی شهرستان دیر 38 نفر خدمت رسانی می‌كنند كه همه آنان عملیاتی هستند.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز گفت: اورژانس دیر در نیمه نخست امسال یك هزار و 81 ماموریت انجام داده كه از این تعداد 784 ماموریت غیر ترافیكی بوده است.
احمد آخوندی افزود: این حجم از ماموریت متعاقب تماس تلفنی شهروندان از اقصی نقاط شهرستان دیر با سامانه پاسخگویی 115 انجام شده است.
وی افزود: حجم ماموریت‌های جاده‌ای و شهری اورژانس دیر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 81 درصد افزایش نشان می دهد.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: تكنسین‌های فوریت های پزشكی در همین مدت به 297 ماموریت حوادث ترافیكی نیز اعزام شده‌اند كه 10 مورد نسبت به نیمه نخست سال گذشته كاهش نشان می دهد.
وی با بیان اینكه 113 مصدوم و بیمار به صورت سرپایی درمان شدند، اظهار كرد: 911 نفر از مصدومان و بیماران نیز در قالب این ماموریت‌ها به بیمارستان‌ها و مراكز درمانی منتقل شدند.
وی گفت: تمام آمبولانس‌های ناوگان اورژانس شهرستان دیر مجهز به ست زایمان بوده و تكنسین‌های فوریت‌های پزشكی مهارت لازم درخصوص كمك به انجام زایمان در شرایط اضطرای و كمك به نجات جان مادر باردار و نوازاد را دارند.
وی با بیان اینكه تعداد كل پایگاه‌های فوریت‌های پزشكی شهرستان دیر 6 پایگاه با 7 كد فعال است، گفت: این تعداد پایگاه در شهرهای دیر ، دوراهك، آبدان، بردخون و روستای دروداحمد وافع است كه به صورت شبانه‌روزی خدمات فوریت‌های پزشكی را به طور رایگان ارائه می‌دهند.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ناوگان اورژانس 115 شهرستان دیر مجهز به 10 دستگاه آمبولانس است.
شهرستان دیر در فاصله 200 كیلومتری جنوب مركز استان بوشهر قراردارد.
6047/7207**خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: موناعیدان