اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با تاكيد بر شناسايي و اصلاح نقاط ضعف عزاداري هاي حسيني، گفت: كشاندن دسته هاي عزاداري به خيابان ها به جز برخي از روزهاي خاص از جمله تاسوعا و عاشورا صحيح نيست.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه افزود: عزاداري ها بايد در مساجد و حسينيه ها برگزار شود تا عزاداران حسيني از بركت وجود طلبه ها و منبرها استفاده كنند زيرا صرف عزاداري، توانايي نجات جامعه از گمراهي را ندارد.
حجت الاسلام قريشي اظهار كرد: آئين عزاداري اهل قبيله كه در دوازدهم محرم در برخي از مناطق اين استان برگزار مي شود نيز يكي از مراسم هاي با اهميت است كه بايد خيابان ها برگزار شود.
به گفته وي محل تجمع مناسبي براي عزاداران آئين هاي عصر عاشورا و تاسوعا در اروميه وجود ندارد و خارج شدن از شهر در اين روزها يك كار اشتباه است.
وي همچنين با اشاره به اينكه خانه هاي سالمندان براي زمان هاي اضطراري ايجاد شده است، گفت: فرزندان بايد نگهداري از پدر و مادر سالمندشان را بر عهده بگيرند تا توسعه خانه هاي سالمندان سبب كم رنگ شدن مهر و محبت در ميان اعضا خانواده نشود.
امام جمعه اروميه رفتار عزتمندانه و احترام آميز با پدران و مادران را از دستورات الهي خواند و ادامه داد: سالمندان بايد مورد احترام فرزندانشان قرار گيرند تا سنت حسنه نگهداري و احترام به پدر و مادر از نسلي به نسل ديگر منتقل شود.
وي همچنين با اشاره به فرا رسيدن هفته نيروي انتظامي /13 تا 20 مهر ماه/، بيان كرد: امنيت داخلي در سايه تلاش هاي بي دريغ عوامل انتظامي و مرزباني محقق شده است و مردم بايد قدردان زحمت هاي اين تلاشگران باشند.
به گزارش ايرنا نماز جمعه اين هفته اروميه به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي و با حضور پرشور مردم در مصلاي امام خميني(ره) اين شهرستان برگزار شد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي