كرمان - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان گفت: بیش از 340 هزار دانش آموز دوره ابتدایی این استان با هدف كاهش پوسیدگی دندان و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان از خدمات طرح وارنیش فلوراید بهره مند می شوند.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان، محمد محسن بیگی در آیین افتتاح طرح استانی وارنیش فلوراید در مدارس دوره ابتدایی از دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی و آینده سازان ایران اسلامی نام برد و خاطر نشان كرد: سلامت افراد جامعه نقش موثر و مفیدی در توسعه و توانمندی كشور دارد.
وی ارتقا سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان دوره ابتدایی، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و اولیاء آنها، افزایش دسترسی و ارائه خدمات پیشگیری از بیماری های دهان و دندان به دانش آموزان و كاهش شاخص پوسیدگی های دهان و دندان در دانش آموزان دوره ابتدایی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.
محسن بیگی خاطرنشان كرد: اگر به سلامت افراد یك جامعه در سن كودكی و نوجوانی توجه شود به طور قطع نیروی انسانی آینده آن كشور سالم تر و كارآمد تر خواهند بود.
مدیركل آموزش و پرورش استان كرمان با اشاره به اهمیت مسواك زدن در تعالیم دین مبین اسلام بر آموزش نحوه مسواك زدن به دانش آموزان در مدارس تاكید كرد.
آیین نمادین افتتاح طرح استانی وارنیش فلوراید در مدارس دوره ابتدایی كرمان با حضور مدیركل آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه علوم پزشكی و جمعی از مسئولان این استان در دبستان دخترانه نیایش آموزش و پرورش ناحیه یك كرمان برگزار شد.
طرح وارنیش فلوراید در شهرستان های مختلف استان كرمان نیز به مرحله اجرا در آمد.
وارنیش فلوراید ماده‌ای ژله مانند و موضعی است كه پوسیدگی دندان‌ها را از 25 تا 75 در صد كاهش می‌دهد و بیش از 30 سال است كه این ماده در جهان به‌عنوان یك ماده موثر برای
پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.
خبرنگاران: هادی شفیعی* مریم رضایی* موسی ملائیان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029/7433/7450