ساري -ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از برگزاري اولين همايش فرهنگي و علمي زيست محيطي با عنوان زيست وران بوم ايران در اين استان با محوريت تجليل از فعالان حمايت از محيط زيست و طبيعت از جمله مادر درناها، در بيستم ماه جاري خبر داد.

احد جاوداني روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: اين همايش با هدف ترويج فرهنگ زيست محيطي در جهت مقابله با تهديدات انساني متوجه طبيعت به مدت يك روز در مجتمع فرهنگي هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ساري برگزار مي شود.
وي افزود: برگزاري نمايشگاه آثار هنري مرتبط با حفظ طبيعت، نمايش فيلم 'مادركشي' با موضوع برخورد انسان با طبيعت و نقش مخرب آن، نقد و بررسي كتاب 'جامعه و تغييرات آب و هوا' با حضور نويسندگان كتاب و منتقدان دانشگاهي از برنامه هاي اين همايش يك روزه است.
جاوداني ادامه داد: معرفي و تجليل فعالان عرصه محيط زيست و منابع طبيعي و اهالي فرهنگ و هنر اعم از نويسنده، شاعر، خبرنگار، عكاس، فيلم ساز، نقاش و كاريكاتوريست، سمن هاي اجتماعي و فعالان محيط زيست از ديگر برنامه هاي همايش زيست وران بوم ايران است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي تقدير از 'الن ووسالو' بانوي فنلاندي ساكن مازندران معروف به مادر درنا، تجليل از قاضي كه حكم قضايي وي كاشت نهال بود، تجليل از مردي كه ١٠ كيلومتر نهال انجير را در طول جاده شهر گلوگاه كاشت و نيز جوان مخترع دستگاه ساحل روب را از ديگر برنامه هاي اين همايش عنوان كرد.
خبرنگار: فاطمه رحمتي***انتشاردهنده: محسن حسن نيا
/1899/3009