آبادان - ایرنا - مدیر كل حج و زیارت خوزستان گفت:روادید زائران اربعین حسینی در 34 دفتر مجاز در آبادان و خرمشهر انجام می شود.

ناصر حویزاوی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:صدور روادید به صورت انفرادی و گروهی پس از ثبت نام در سامانه سماح در 34 دفتر مجاز كه از سوی منطقه آزاد اروند معرفی شده است انجام می شود.
وی اظهار كرد :با هماهنگی با مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند برای كاربران دفاتر معرفی شده كلاس ها و دوره های كار با سامانه سماح برگزار شده و كد امنیتی دریافت كرده اند.
حویزاوی گفت:34 دفاتر در مناطق مختلف شهرهای آبادان و خرمشهر آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند.

** افتتاح دفتر كنسولگری عراق در آبادان
مدیر كل حج و زیارت خوزستان گفت:دفتر كنسولگری عراق در آبادان راه اندازی شده و روادید زائران اربعین حسینی در مدت 48 تا 72 ساعت صادر می شود.
وی از زائران و مشتاقان حضور در پیاده روی اربعین حسینی خواست تا از طریق دفاتر و مراكز مجاز روادید تهیه كنند و افزود: برای شركت در اربعین حسینی داشتن بیمه نامه و روادید الزامی است.
حویزاوی اظهار كرد : صدور ویزای عراق فقط از طریق این دفاتری كه اسامی آنها از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اعلام خواهد شد و طبق نرخ مصوب سازمان حج و زیارت صادر می شود.
حركت كاروان های اربعین حسینی به سمت پایانه های مرزی چذابه و شلمچه تا 15 روز قبل از اربعین شروع و بازگشت آنان تا سه روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد.
در اربعین پارسال حدود 430هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی كربلای معلی و نجف اشرف شدند.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار دهنده:كبری آقازری