به گزارش روز سه شنبه تارنمای هیل، پارسكل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه شبكه خبری سی بی اس نیوز گفت: تلاش تیمش برای ارتباط با رای دهندگان از طریق فیس بوك دلیل اصلی حضور ترامپ در دفتر بیضی شكل كاخ سفید و راه نیافتن «هیلاری كلینتون» رقیب دمكراتش به آن است.
پارسكل كه سال گذشته برای اولین بار مدیریت كمپین ریاست جمهوری را تجربه كرد مسئول تهیه آگهی های كم هزینه و با دقت تنظیم شده در پلتفورم های رسانه های اجتماعی بود كه قابل دسترسی از سوی میلیون ها رای دهنده احتمالی است.
پارسكل، گفت هر چند كمپین انتخاباتی ترامپ ازتوئیتر، پایگاه های داده های تحقیقاتی گوگل و دیگر پلتفورم ها استفاده كرده است اما بیشتر آگهی ها از طریق فیس بوك منتشر شد كه به رای دهندگان در مناطق غیرشهری دسترسی دارد.
وی افزود: فیس بوك امكان دسترسی به اماكنی را ایجاد می كند كه هرگز قابل دسترسی با آگهی های تلویزیونی نیست.
وی همچنین گفت، تیم دیجیتال كمپین ترامپ «از فرصت هایی استفاده كرد» كه كلینتون از آنها بهره ای نبرد. كمپین كلینتون تایید كرده كه با ارائه خدمات مشابهی از سوی فیس بوك مخالفت كرده است.
پارسكل گفت: از قابلیت «میكروتارگتینگ» (Micro targeting) فیس بوك استفاده كرده است. تیم دیجیتال ترامپ هر روز 100 هزار آگهی را از طریق برنامه های خودكار خود ایجاد می كرد كه در آن پیام ها به خوبی متناسب با هر فرد و به ویژه در رابطه با مسائل كلیدی تنظیم می شدند.
اظهارات پارسكل در حالی مطرح شده كه فیس بوك هفته گذشته اعلام كرد روس ها آگهی هایی را خریداری كرده اند كه به ویژه برخی ایالت های كلیدی از جمله میشیگان و ویسكانسین و گروه های جمعیت خاصی را هدف قرار داده است. این اقدام مسكو بخشی از تلاش این كشور برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا قلمداد شده است.
فیس بوك این موضوع را در شرایطی اعلام كرده كه كمیته های كنگره و وزارت دادگستری آمریكا در حال تحقیقات در زمینه احتمال تبانی تیم ترامپ با روسی برای تغییر نتایج انتخابات هستند. پارسكل كه موافقت خود را با گفت و گو با كمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریكا درباره تحقیقات روسیه ابراز كرده است، این تحقیقات را یك «شوخی» توصیف كرد و گفت لیبرال ها به دنبال مقصر برای شكست سخت كلینتون هستند. وی هر گونه تبانی با روسیه را رد كرد.
به گزارش ایرنا، با وجود اذعان این مقام كمپین انتخاباتی ترامپ درباره نقش فیس بوك در پیروزی ترامپ، رئیس جمهوری آمریكا اخیرا در توئیتی به ترامپ تشر زد و از آن به عنوان شركتی «ضدترامپ» انتقاد كرد.
در بحبوحه تحقیقات مربوط به نقش روس ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، فیس بوك و دیگر شركت های مرتبط با فناوری زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفته اند.
ترامپ پیشتر از فیس بوك تقدیر كرده بود و به این شبكه اجتماعی به خاطر كمك به وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، اعتبار بخشیده بود. كمپین انتخاباتی ترامپ تصدیق كرده كه حدود 70 میلیون دلار در زمینه آگهی های فیس بوك هزینه شده است.
اروپام**9158 ** 1908
مترجم: بهجت عباسی** ناشر : افشار دارابی
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
تهران-ایرنا- «براد پارسكل» (Brad Parscale) مدیر پیشین تبلیغات دیجیتالی كمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا گفت: ترامپ به مدد آگهی های تبلیغاتی در فیس بوك توانست به كاخ سفید راه یابد.