به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی سه شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: شش سمن برای همكاری با آموزش و پرورش در سال جاری برای اجرای طرح تقسیم كار ملی مقابله با آسیبها در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان كرد: دولت از سال گذشته رویكرد ویژه ای را برای كاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی در مدارس اتخاذ كرده و اعتبارات لازم را برای اجرائی كردن آنها در نظر گرفته است .
وی اضافه كرد: مدیران آموزش و پرورش باید در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت كاهش آسیبهای اجتماعی، توجه بیشتری به مباحث آسیبهای اجتماعی در مدارس داشته باشند.
شاهرخی در خصوص طرح پیشگیری از آسیبهای اجتماعی كه از سال گذشته به عنوان تقسیم كار ملی كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی در مدارس آغاز شده، اظهار كرد: این طرح با همكاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و كشور تدوین شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تاكید بر ورود جدی دستگاه ها به موضوع كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی، خاطر نشان كرد: با اینكه وزارت كشور در این رابطه ورود كرده و اعتباراتی را در قالب تقسیم كار ملی در نظر گرفته، وبلی باید هم افزایی بین دستگاهها به وجود آید.
این مسئول اضافه كرد:مسئولان باید در برنامه های خود برای كاهش آسیب های اجتماعی علل و ریشه ها را هدف گذاری كنند و تا زمانی كه توان خود را بر بهبود ظاهر آسیب ها صرف كنند به نتیجه مورد نظر دست پیدا نخواهند كرد.
وی یاد آور شد: آموزش و پرورش از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار است چرا كه نیمی از جامعه زیر پوشش آن قرار دارند بنابراین باید به آسیب های این بخش توجه جدی داشت.
شاهرخی با بیان اینكه دانش آموز مهمترین و اصلی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است،افزود: یكسری از آسیب های اجتماعی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را به خطر می اندازد كه بر همین اساس می بایست این آسیب ها شناسایی و اقداماتی در خصوص كاهش و كنترل آنها در مدارس صورت گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین، توانمند سازی والدان، معلمان و دانش آموزان برالی مواجهه با آسیب های اجتماعی را از ضروریات عنوان كرد و یاد آور شد: آموزش مبارزه با اعتیاد در سال های قبل با جدیت دنبال شده است.
**كاهش آسیب های اجتماعی با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش
مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز در این نشست خاطرنشان كرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش،كاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
مریم بیدخام افزود: پرداختن به موضوع آسیبهای اجتماعی تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست و سایر دستگاه های فرهنگی و همه آحاد جامعه و خانواده ها نیز در این زمینه مسئول هستند.
وی،هزینه كردن در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری برای آینده دانست و اظهار كرد: برای جلوگیری از بروز آسیب ها اجتماعی در جامعه نیازمند برنامهریزی نهادهای مرتبط با كودكان و نوجوانان و در راس آنها آموزش و پرورش هستیم چرا كه این نهاد نقش و تاثیر زیادی در تربیت دانشآموزان دارد.
بیدخام تاكید كرد: بخشی از فعالیت های اداره كل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به دانش آموزان اختصاص دارد چرا كه این قشر از اصلی ترین مخاطبان ما محسوب می شوند.
این مسئول در ادامه در خصوص مصوبات اجرا نشده شورای آموزش و پرورش قزوین گفت: تامین بودجه و اعتبار برای طرح های اجرا نشده ضروری است و از سوی دیگر باید شاهد انسداد بی سوادی در سطح استان باشیم.
وی در پایان گفت: باید مصوبه های آموزش و پرورش در هر نشست مورد بررسی قرار گیرد تا با انباشت مصوبه هایی كه نیاز به رسیدگی دارند روبرو نباشیم.
استان قزوین دارای 230 هزار دانش آموز است كه در 2 هزار و 200 مدرسه به تحصیل می پردازند.
به گفته مدیركل آموزش و پرورش قزوین 15 تا 20 درصد دانش آموزان استان دارای مشكلات رفتاری هستند كه برای حل آنها باید شاهد اجرای برنامه های فرهنگی بود.
7389/6012 خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
قزوین- ایرنا-معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: استفاده از ظرفیت سمنهای مردمی برای كاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس استان آغاز شده است.