مسكو - ایرنا - رسانه های روسیه نوشتند كه در بازی دوستانه شامگاه سه شنبه تیم ملی فوتبال این كشور و ایران در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان با نتیجه یك بر یك، ملی پوشان روسی از شكست در برابر میهمان رهایی یافتند.

به گزارش ایرنا، بازی دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه در بیش از 100 رسانه روسی بازتاب یافت.
روزنامه راسیسكایا گازتا ارگان دولت روسیه امروز (چهارشنبه) با تیتر «درس فارسی» نوشت: تیم ملی فوتبال روسیه نتوانست در بازی دوستانه تیم ایران را مغلوب كند.
این روزنامه تیم ایران را شایسته و قوی خواند كه بازی خوبی را در قازان ارائه كرد و افزود: ملی پوشان ایرانی در مرحله مقدماتی بازی های جام جهانی حتی یك شكست نداشتند و جمهوری اسلامی بدون هیچ مساله و مشكلی مجوز ورود به جام جهانی 2018 را دریافت كرد.
روزنامه روسی همچنین نوشت: اواخر بازی، تیم روسیه امكان زدن گل دوم را یافت كه دروازه بان ایران این اجازه را نداد و دیدار هم با نتیجه عادلانه تساوی به پایان رسید.
شبكه تلویزیونی روسی ار.ب.كا هم در گزارش های خود گفت: تیم ملی فوتبال روسیه 15 دقیقه پس از گل تیم ملی ایران، توانست بازی را مساوی كند تا شكست خورده از ورزشگاه قازان خارج نشود.
رسانه روسی بازی تیم ملی ایران را تهاجمی و منسجم خواند و افزود: شاگردان كی روش با شایستگی ظاهر شدند و تیم ملی روسیه با تمام تلاش ممكن از یك تحمل باخت جلوگیری كرد.
پایگاه روسی چمپیونات رو نیز نوشت نتیجه یك بر یك دیدار دوستانه تیم های ملی دو كشور در قازان، رهایی روسیه از تحمل یك شكست بود.
شبكه تلویزیون دولتی وستی روسیه نیز در باره این بازی دوستانه گفت: مسابقه با ایران در قازان برای استانیسلاو چرچسوف سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه نكات زیادی برای تامل بوجود آورد.
رسانه روسی تیم ملی ایران را قدرتی و منسجم خواند كه بازی خوبی را در برابر تیم روسیه در قازان ارائه كرد.
وستی روسیه افزود: تیم ایران با بازی های موفق در سطح آسیا توانست در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال 2018 مجوز زودهنگام راهیابی به این رقابت ها را به دست آورد.
شبكه روسی همچنین ادامه داد: بیش از 33000 هزار نفر در ورزشگاه قازان بازی دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه را دیدند.
خبرگزاری ایتارتاس نیز نوشت: سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم روبین قازان در دقیقه 57 نخستین گل بازی را به ثمر رساند و ایران را جلو انداخت و دیمیتری پولوز هم در دقیقه 74 بازی را به تساوی كشاند كه با همین نتیجه هم پایان یافت.
رسانه روسی خاطرنشان كرد: تیم ملی روسیه پیش از این در یك بازی دوستانه تیم كره جنوبی را با نتیجه 4 بر 2 شكست داده بود.
تارنمای روسی رئالنایا ورمیا با تیتر «زمان گل زدن آزمون برای روبین» فرا رسیده است، به هنرنمایی سردار ازمون در بازی دوستانه با تیم روسیه اشاره كرد.
در ادامه گزارش این رسانه آمده است: فقط به دلیل تعویض كارآمد چرچسوف، تیم روسیه توانست از شكست مقابل ایران بگریزد.
رسانه روسی خاطرنشان كرد كه بازی دیروز تیم ملی فوتبال روسیه در قازان، برای چرچسوف پرسش های زیادی به وجود آورد و باید تیم را برای جام جهانی آماده كند.
شبكه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز گفت كه ملی پوشان روسی با تیمی منسجم، قدرتمند و با تكنیك مواجه شدند. همه راهها به دروازه حریف بسته شده بود و تیم میهمان با موفقیت نیز ضدحمله انجام می داد.
در این گزارش آمده است كه ایران پس از گل نخست آزمون برای زدن گل دوم هم تلاش كرد و كم مانده بود با بازی حساب شده و تهاجمی به این هدف برسد.
برخی رسانه های روسی نیز سخنان كی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار قازان را منتشر كردند كه بازی دوستانه تیم‌ های ملی فوتبال رد كشور را تجربه خوبی برای شاگردان خود خوانده است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا