تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

شهركرد- ایرنا- رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و یك هزار نفر در خارج از كشور با این مجمع همكاری دارند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از مدرسه خیرساز آریو مصلی نژاد در شهركرد افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز كشور 21 سال است كه به رسالت مهم مدرسه سازی مشغول است و تاكنون بیش از 37 درصد مدارس كشور را احداث كرده است.
وی ادامه داد: پیش بینی این مجمع برای امسال اختصاص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار در امر مدرسه سازی در كشور است.
حافظی با اشاره به گسترش فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز در خارج از كشور تصریح كرد: در نظر داریم تا امسال در كشورهای كانادا و آلمان برای دانش آموزان ایرانی مدرسه احداث كنیم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز كشور با بیان اینكه تعهد خیران مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری 500 میلیارد ریال بوده است، گفت: 97 درصد این تعهد تاكنون محقق شده است.
حافظی، كمك به ترویج علم و دانش را والاترین فضیلت ها دانست و افزود: افرادی مانند دكتر مصلی نژاد كه از راه حلال كسب درآمد كرده و آن را در راه رضای خدا هزینه می كنند مقام والایی در نزد خداوند دارند.
به گزارش ایرنا، مدرسه خیر ساز و نمونه دولتی پسرانه آریو مصلی نژاد با 10 هزار مترمربع مساحت و زیربنای 3 هزار مترمربع در سه طبقه و 12 كلاس درس، نمازخانه، سایت كامپیوتری، آزمایشگاه و سالن اجتماعات در آیینی با حضور خیر نیكوكار عباس مصلی نژاد، محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی كاربردی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان این استان بهره برداری شد.
از سال 77 تاكنون 260 مدرسه خیرساز در چهارمحال و بختیاری احداث شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021